Ont i bröstet - kan inte andas
Har haft det här problemet i över ett år nu men jag har så svårt att ta kontakt med sjukvården, är rädd att inte bli tagen på allvar och så vidare. Plus att jag är rädd för undersökningar; blodtryck och lyssna på hjärtat och så eftersom min puls går upp i 200 så fort jag närmar mig ett sjukhus.
Problemet jag har är att det ibland sträcker till i bröstet så att jag inte kan ta hela andetaget, så ont gör det. På sistone har det hänt ett par gånger och har då gjort så ont att blir riktigt rädd. Tänker att det kanske är något med hjärtat, att jag kan falla ihop och dö när som helst.
Varför jag tror att det är hjärtat är för att hjärtat ibland slår dubbelslag och andra gånger får jag hjärtklappning. Ibland dunkar det konstigt, känns liksom upp i halsen, som en bubblande känsla.
Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig och vet att det tar sån tid med sånt här. Jag vill inte behöva boka tid först hos familjeläkaren och sedan få remiss någon annanstans om några månader. Då låter jag hellre bli. Samtidigt är jag rädd att jag har en allvarlig sjukdom eller att det ska göra sådär ont igen och inte släppa nästa gång.
Vad ska jag göra? Vad kan det vara för fel?
/Orolig