Inlägg från: Anonym (fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fia)

Ont i bröstet - kan inte andas

Så har jag haft i många år. Har fått rådet av min läkare att sträcka upp armarna och försöka andas in. Så brukar det släppa efter en stund..

• Anonym (fia)

Jag tänkte närmast på det du känner i bröstet Ibland går det över direkt på mig ibland håller det på lite längre. Då är jag tvungen att lyfta upp armarna.
    Sedan känner jag igen det där med extraslag, och som ett dunkande i halsgropen..
    Låter mycket som ångest...

• Anonym (fia)
    Anonym (OROLIG) skrev 2007-05-11 17:25:20 följande:
    Har du också så? Har läkaren sagt att det kan vara ångest? Att det liksom "hugger till" också?
    Ja, jag har så.. Har åkt i ilfärd till sjukhus då jag trodde det var hjärtat.. Men efter en massa undersökningar kom de fram till att det var ångest...
  • Anonym (fia)

Så , är det för mig också att jag inte får riktigt med luft.. Sedan är jag också sådan som oroar mig för allt. Nu går jag på KBT, sedan lång tid tillbaks. Så där har jag fått lära mig mycket om hur ångest fungerar.. Det gör ju att kroppen är så spänd hela tiden. Att jag andas helt fel osv.. Min andning satt uppe i halsen.. Då är det inte konstigt att kroppen reagerar med en massa symtom...

• Anonym (fia)
    Anonym (OROLIG) skrev 2007-05-14 15:43:34 följande:
    FiaHur kom du i kontakt med KBT då? Hur gick du tillväga? Är du öppen med att du går i KBT till de runt omkring dig? Blir det bättre och hur mycket känner du att du påverkas i din vardag? Jättetacksam för svar om du orkar svara! memTack för ett bra inlägg! Det var bra att du skrev vad jag ska säga om jag ringer för det är en av de jobbiga sakerna, att jag inte riktigt vet vilka ord jag ska använda, vad jag ska säga när jag ringer.
    Det var min läkare som skickade en remiss till öppenpsyk. Så jag fick börja med KBT ganska så snabbt. Det är otroligt bra med KBT.. Har fått lära mig hur mycket tanken styr kroppen.. Så nu har en helt ny värld öpptnats för mig. Vågar stå i köer osv..
    Nu har jag inte hjärtklappning lika ofta.. När jag nu får det någon gång så vet jag att det inte är farligt.. Har gjort ekg och även tagit en del prover för att utesluta att det är något farligt..
    Är bara mina närmaste som vet att jag går i KBT..
  • Anonym (fia)
    Anonym (K.N) skrev 2007-05-16 20:09:12 följande:
    Anonym (fia) :Jag lider av panikångest nu å dödsångest. Ska träffa en psykolog om två veckor som är utbildad om KBT....så det är så bra då som jag har hört??Hade du mycket hjärtklappning å andningssvårigheter när du led av PÅ??Hade du nån yrsel med??
    Ja, jag hade mycket hjärtklappning.. Har det då och då nu med.. Jo, det är jättebra med KBT. Fast i början var jag väldigt skeptisk till att den metoden skulle hjälpa.. Andingssvårigheter och yrsel kommer som ett brev på posten när jag får PÅ..
Svar på tråden Ont i bröstet - kan inte andas