Inlägg från: Anonym (K.N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K.N)

Ont i bröstet - kan inte andas

Jag lider av panikångest å jag känner typ dagligen av extraslag. Å har även hjärtklappning ibland.
    Nu har jag ju kollat upp mitt hjärta ordentligt å vet att det är friskt.

Jag ska ta kontakt med en psykolog nu som jag vet jobbar med KBT...hoppas att det kommer hjälpa mig att kunna börja leva som förr igen.

Var inte rädd för att kolla upp ditt hjärta......kanske allting minskar sen om du vet att hjärtat är friskt!!

• Anonym (K.N)

Anonym (s) : Först fick jag gå med ett långtidsekg i ett dygn hade jag det påkopplat. Å så kunde de ju höra på ett band då hur hög pulsen var när jag sov å när jag rörde mig å så. Å eftersom min vilopuls var så hög i bland så ville de göra ett ultraljud på hjärtat med. Jga var ju ganska höggravid då med så de ville snabbt kolla att inget var fel så att jag skulle orka förlossningen. Men hjärtat såg fint ut. Antagligen var jag bara överansträngd pga graviditeten. Å nu har nog hjärtklappningen kommit för att jag är så psykiskt stressad å lider av panikångest. Så nu är det verkligen skönt å veta att mitt hjärta är friskt. Annars hade jag haft ännu mera ångest. Har du varit hos nån läkare??

• Anonym (K.N)

Anonym (fia) :
    Jag lider av panikångest nu å dödsångest. Ska träffa en psykolog om två veckor som är utbildad om KBT....så det är så bra då som jag har hört??
    Hade du mycket hjärtklappning å andningssvårigheter när du led av PÅ??
    Hade du nån yrsel med??

• Anonym (K.N)

T.S: Hade du pratat med en psykolog??  eller har du kommit iväg till läkaren. kanske du har nån inflammation i nån bröstmuskel.....det kan ju göra att det gör ont. Å man tror ju alltid att det är hjärtat om det ömmar nånstans i bröstet, men oftast är det ju inte det. Min man hade så ont mellan brösten mestt åt vänster sida ett tag å då gick han till läkaren, men allt såg bra ut å hon sa att det var inflammation i en muskel eller led vilket det nu var.

• Anonym (K.N)

T.S: Såg nu att du haft det i ett år.......en inflammation kanske inte sitter i så länge i och för sig.....jag vet inte..... Jag äter ju inderal nu i alla fall å har inte känt några extraslag nu sen dess.

Svar på tråden Ont i bröstet - kan inte andas