Inlägg från: Zink |Visa alla inlägg
  • Zink

Lågt blodtryck?

På inskrivningen för 2 veckor sedan togs en massa prover och kom då fram till att jag var torr och hade lågt blodtryck.

Nån som kan berätta mer om hur lågt det får gå, och vad jag kan göra för att höja det? Hur känner jag av det mer än att kroppen faller ihop och blir yr om jag reser mig för fort?

• Svar på tråden Lågt blodtryck?
  • Zink

Tack för att ni svarar, synd bara at inget är att göra
    Är bara rädd om det sjunkit än mer, det var 2 veckor sen jag hade 115/60 och nu känns det av mer. Men jag jobbar på att dricka mer. Räcker det med 1 liter vatten/dag, utöver måltids dryckerna?

• Zink

Hb, är det järn?

Jag behövde inte i dagläget tillsätta järntabletter, men skulle troligen behöva senare.
    Men jag är rädd att min mage tar helt stopp av det, då jag redan nu varit jätte trög i några veckor

• Zink

Har mina svett attacker något med blodtrycket att göra?

• Zink
    oj, visst. ska göra mitt bästa. Har en 50cl flaska med mig nu, som jag ser till att tömma 2 om dagen.

Om man räknar per dag: hur mycket vätska ska man då dricka?
  • Zink

Tack för tipsen, lactulos är det inte det som är som ett sockervatten?

• Zink

Det kan vara värt ett försök.
    Och så tror ja jag ska kila in på hälsokost å fråga efter Blodsaft, så kanske ja slipper järntabletterna. Tror inte man blir lika hård i magen av saften.

Elrovi: Forlax lät som ett bra preparat, men är det jätte laxerande?

Vill nog helst ha något som bara håller tarmarna i trim

• Zink

Det låter ju kanon, vet du någon prisklass på det,och hur länge en förpackning räcker?

• Zink

Huvudsaken är att det smakar bättre, men hur mycket kostar det då?

• Zink

Inget är för dyrt om det kan få magen att må bra! Tack så hjärtligt Elrovi för all hjälp!

Svar på tråden Lågt blodtryck?