Kör bil trots epilepsi
En mamma på min dotters dagis kör bil trots att hon har epilepsi. Hon fick ett barn till för några måndader sedan och istället för att lämna den stora på dagis 15 timmar som man har rätt till råkade jag höra henne berätta för en annan mamma att hon hade sjukintyg på att hon inte kunde vara hemma med båda barnen för det skulle kunna framkalla epilepsin.
Sen gick och ut och satte sig i en jättestor bil och körde iväg. Jag måste säga att jag blev rädd, om hon inte klarar av stressen av 2 barn hemma hur kan hon då klara av stressen i trafiken?
Eftersom vi bor i samma område så kör jag bil samtidigt som henne samt att mina barn och andras barn är ute och leker (inte på vägen men ni vet hur barn är) vad händer om hon får ett anfall i bilen?
Vad hade ni gjort? Kan man göra något anmäla till socialstryrelsen eller så. jag tycker detta är otäckt och vill inte ha en så känslig person i trafiken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 17:47:40:
Vill förtydliga lite: Jag misstror inte mamman över huvudtaget utan blev bara lite förvirrad, fundersam och orolig när jag hörde detta.
Vad gäller stressen, så känner jag att jag stressas mer av trafiken än av att ta hand om mina barn. Därav liknelsen, det var alltså min personliga åsikt om hur jag upplever de två situationerna. Alla är olika och jag var inte ute efter att skambelägga denna mamman alls, som sagt endast oro från min sida. Som nu har lagt sig då jag fått en del bra svar här.