Inlägg från: Yollis |Visa alla inlägg
  • Yollis

Hur ofta går en katt på lådan?

jag skulle rekommendera dig att stänga in katten med matskål vatten och låda på toa ett par dagar så den får lugn och ro för att gå på lådan

♥ Uppsala brallis ♥ mamma till Tuva, 11 månader ♥ UJberoende ♥
  • Yollis
    yin yang skrev 2007-05-13 12:39:51 följande:
    Yollis, men går den verkligen på lådan om maten är i närheten? Sedan vet jag ju inte hur bra det är eftersom hunden och katten måste börja acceptera varann.Men jag ska iallafall stänga in han där under dagen i omgångar så han får tid att gå på toaletten i lugn och ro
    självklart gå den på lådan,
    men du behöver ju inte ställa maten i lådan (eller bredvid)...får då kanske den börjar undra...

Mia katter kissar kanske 4-5 gånger/dag och bajsar 1-2 gånger per dygn.
    Just nu bor dom i ett förråd med fönster på typ 3*2 m för vi håller på att måla och kalka om hela huset, och dom kissar bajsar och äter och dricker
  • Yollis
    yin yang skrev 2007-05-13 12:57:41 följande:
    Nu försökte jag sätta in katten inne på toan, jag stannade där lite med katten och vi gosade och han spann mycket (han är jättekelig av sig) men han ville hela tiden ut från toaletten så jag släppte ut han igen och han la sig under sängen. BuoBä: Sambon har vart ute på långpromenad med hunden och vi har försökt ha katten inne på toaletten men han vill inte va där längre.
    Självklart vill katten ut från toan, men dom vet inte sitt bästa alltid.
Svar på tråden Hur ofta går en katt på lådan?