Inlägg från: Cullinan |Visa alla inlägg
  • Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Innan hade jag stängda pormaskar på näsan. Nu har dom liksom öppnat sig, och blivit öppna hål. Ser väldigt lustigt ut. Men jag antar att det är positivt ändå, för porerna har ju onekligen tömts på innehåll så att säga.

Hmm, funderade på den där krämen från Clinique, "Pore minimizer"... den kanske skulle kunna funka.

• Cullinan

Den låter ju riktigt bra ändå?

Vet inte om jag är så nöjd med Duacen trots allt... har många små inåtvända "knutor" längs käklinjen. Kommer nya hela tiden. Dessutom har jag fått finnar på halsen, vilket jag ALDRIG haft innan.

• Cullinan

Ja, det är nog så att man får bita ihop i början, och hoppas att det blir bättre efter utrensningen.

När mina tuber är slut ska jag dock be att få Differin. Och hjälper inte det så ska jag prova MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Serum.

Skam den som ger sig.

Du har ju verkligen fått en bra läkare då kan man konstatera! Lyllos.

• Cullinan
    Indianica skrev 2007-07-07 00:50:53 följande:
    Cullinan, varför smörjer du Duac på halsen om du aldrig brukar få finnar där?
    Jag smörjer in käkpartiet, och då råkar det även komma en del på själva halsen. Och det verkar ha utlöst en negativ effekt.
  • Cullinan

Hur går det för er bruttor?

Här är det inte så kul. Massor med ömma bölder längs käklinjen på båda sidor. Blä. Dom försvinner fan aldrig.

Kan man använda Duac på natten och Stixyl på dagen? Nån som har koll på det?
    Eller man får inte kombinera de två kanske?

• Cullinan
    olpansfamilj skrev 2007-07-12 21:24:30 följande:
    som jag sa tdigare du borde ha tagit det jag rekommenderade dig! Mycket bättre=)
    Vad var det du rekommenderade? *senil dement*
  • Cullinan
    olpansfamilj skrev 2007-07-12 21:28:38 följande:
    dalacin! Några andra rekommenderade också den här=)  en kutan lösning genomskinlig, så jäkla bra=)
    Ska be om den när denna kuren är slut.

Är det också bara en tre månaders kur?
  • Cullinan

Låter helt underbart...förstår verkligen vilken glädje du måste känna!

• Cullinan

Åsa M A skrev 2007-07-12 22:48:48 följande:

För mig går det skitdåligt! Får nya finnar hela tiden och de försvinner inte lika fort som förut, vill eg ge upp men intalar mig att det kommer bli bättre men att jag måste ge det tid. eller så tjuvstartar jag med skinoren snart. BLÄ!
    Vi verkar dela samma helvete.
  • Cullinan

Nej, min hy blir sju resor värer av sol! Funkar inte alls.

Usch ja, det är pissjobbigt att höra alla som säger att krämer hjälper på en vecka, att sol är så himla bra osv... men inget verkar funka på en själv.

• Cullinan
    angel1981 skrev 2007-07-13 00:05:20 följande:
    Jag har haft problemhud, fick helt underbar hud med MD Formulations:) Dyrt men värt varenda öre!
    Vilka av deras produkter mer exakt använder du?
  • Cullinan

Åsa M A skrev 2007-07-12 23:48:49 följande:
    Det absolut värsta måste ändå vara folk som själva inte ens har akne men ändå måste komma med tips på produkter. Tex om hur himla bra niveas krämer är som jag fick höra en gång av en tjej med helt perfekt hy.
    [/citat]

Ja, min favorit är:

- "Men du, prova Clearasil! Men var försiktig, för det är ganska starkt."

*haha*

• Cullinan
    olpansfamilj skrev 2007-07-13 08:06:21 följande:
    culinan du har inte rosacea då? Det blir värre i sol...man brukar nästan få som bölder under huden?
    Nej, jag har läst lite om rosacea, och det verkade inte stämma in.

Ja, det är märkligt, "alla andra" blir ju bättre av sol.
  • Cullinan
    olpansfamilj skrev 2007-07-13 10:39:21 följande:
    rosacea finns i så många former. Jag får bara typ finnaktiga bölder. inga små saker över hela ansiktet. Kännetecknet oftast vid någon form av rosacea är just att det blir värre i solen=(
    *gulp*

Ska googla lite till på det då tror jag.
  • Cullinan

Jag har använt MK fram tills för någon månad sedan faktiskt.

Det är bra, men jag fick ändå finnar.

• Cullinan

Jag använde Time Wise 3 in 1 rengöringen för combination skin, samt microdermabrasionen.

• Cullinan

Microdermabrasionen är verkligen skitbra. Man blir jättemjuk.

Men jag kan bara använda själva peelingen, krämen som man egentligen skall ta på efteråt får jag finnar av. Den är för fet.

• Cullinan
    olpansfamilj skrev 2007-07-13 15:55:56 följande:
    då kanske man kan använda serumet istället med vitaminer...
    Ingen aning, men du bör nog akta dig för den där "efteråt-krämen" iallafall.
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr