Inlägg från: Cullinan |Visa alla inlägg
  • Cullinan

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

luzorsus skrev 2007-05-19 21:02:37 följande:
    någon som vet om AHA hjälper mot förstorade porer?
    Det har inte hjälp på mig iaf.
  • Cullinan
    luzorsus skrev 2007-05-19 21:33:21 följande:
    okej, du har inte hört om nåt annat som hjälper?
    Vissa säger att Clinique Pore Minimizer hjälper. Har inte provat själv.
  • Cullinan
    Jordgubbspaj skrev 2007-05-19 21:43:11 följande:
    Hjälper aha-behandlingar mot röda märken efter finnar? Jag har mest det i ansiktet, finnarna är borta efter tetralysalbehandlingen.
    Ja, det är verkligen SKITBRA för det. Köp hem denna och håll på i några månader:

www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl

Det kan svida rätt rejält, men gör VERKLIGEN susen. Använd den på natten, och glöm inte solskyddet under dagen.
  • Cullinan

Äh, länken funkade inte.

Den heter iallafall M.D Formulations Vit a Plus Illuminating serum.

• Cullinan

Jag har hört att rengöring med AHA ska vara helt meningslöst eftersom det inte får ligga kvar på huden och verka. Man bara tvättar av det, innan det hinner "göra något".

Jag har MD:s solskydds faktor 30, men den rekommenderar jag inte. Får finnnar av den, alldelses för fet...

• Cullinan

Tycker det räcker med enbart en behandlande produkt faktiskt. De andra prylarna kan man köpa i billigare märken.

Niveas rengöringsgel för 39 spänn på Ica t ex är en alldeles förträfflig rengöring.

• Cullinan
    luzorsus skrev 2007-05-19 22:47:24 följande:
    behandalnde produkten är tex. vit a plus illuminating serum då?
    Japp.
  • Cullinan

Jag använder illuminating serum för att snabbt exfoliera bort röda acnemärken.
    Men om man har andra problem får man ju ha en produkt anpassad efter just det.

MD Formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Serum är anpassad för blandad/fet hy. Den har inte lika exfolierande egenskaper som det serum jag pratar om, men om man inte behöver det så så finns det ju ingen anledning att ha så starka produkter.

Såhär står det om den:

"Lätt, oljefri gel-creme som motverkar orenheter och tilltäppta porer samtidigt som den förebygger ålderstecken. Idealiskt vid stressacne i vuxen ålder.

A-vitamin förbättrar hudens struktur, mildrar rynkor och ökar hudens mjukhet och spänst. Ger också en synlig re-ducering av förstorade porer samt motverkar fet, glansig hud.

5% mjölksyra
    5% salicylsyrekomplex
    pH-balanserad (4,0)"

• Cullinan

Tyckte den lät bra... gelekrämer är bra om man har oren hy. Krämer i vanlig "vit" konsistens är ofta för feta och täpper bara till.

• Cullinan

Jag köper mitt serum på en hudvårdssalong här i stan. Det är inte billigt, men såååå värt det.

Tror jag betalar 740 kr för det på salong. Så man tjänar inget direkt på att köpa det på nätet. Inte i svenska nätbutiker iallafall.

Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr