• hejentjej

hur ofta ska man göra rent tvättmaskinen?

och hur gör man? ska man tvätta den med tvättmedel och sköljmedel tom? hur ofta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 19:31:18:
    va händer om man inte gör det= blir dom inte riktigt rena kläderna då?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:01:11:
    jävla skit! nu bara skummar det ut skum ut maskinen!!! vad gjorde ja för fel! hela golvet e fullt me skum!

• Svar på tråden hur ofta ska man göra rent tvättmaskinen?
  • The Arrow

Oj, ska man göra det? =)

Jag brukar bara köra ett riktigt varmt program ibland med smutsiga lakan, tömma nålfånget och alltid låta tvättmaskinen stå öppen och lufta när den inte används.

Räcker det?

• Nyfiken gul

jag kör en gång i månaden - då kör jag den tom med tvättmedel och på 90 grader...

då vet jag att den håller sig fräsch.

både jag o maken har arbetskläder som vi tvättar o då känns det nödvändigt att skölja ur den en gång i månaden..

Har även vana att skölja ur den när det varit magsjuka i familjen samt vid extra geggiga saker tex väldigt blodiga menslakan och sånt.. Det händer ju inte ofta precis men det känns bra att få den körd tom då efter sånt...

• Fluffguf

Oj, jag hade ingen aning om att man skulle det

• KNALLAN

Shit...har jag aldrig tänkt på. Ska köra en tom maskin på 90 grader NU!

• Cullinan

Rengör bara nålfällan nån gång per år.

• Betty Boop

Jag brukar köra min nån gång varannan månad på 90 grader med lite maskindiskmedel. Det blir jätterent! Ett tips!

• hejentjej

kan man ha vanligt tvättmedel? hörde att man skulle ha blekmedel, ja har bara colour till det

• Betty Boop
    hejentjej skrev 2007-05-13 15:04:10 följande:
    kan man ha vanligt tvättmedel? hörde att man skulle ha blekmedel, ja har bara colour till det
    Ta diskmedel från diskmaskinen om du har! Det finns ju blekmedel där med! Jag brukar också använda maskindiskmedel när jag skurar klinkersgolvet i badrummet. Fogarna blir vita och fina!
  • hejentjej

har ingen diskmaskin! vad ska ja ta då???

ja har såpa, grön och tvätt, colur tvättmedel, handdisk å sköljmedel

• Cullinan
    hejentjej skrev 2007-05-13 16:23:43 följande:
    har ingen diskmaskin! vad ska ja ta då???ja har såpa, grön och tvätt, colur tvättmedel, handdisk å sköljmedel
    Sätt igång maskinen på 90 grader med helt vanligt tvättmedel bara. Strunt samma om det är color eller vanligt. Så noga är det inte. Alla rengöringsmedel rengör.
Svar på tråden hur ofta ska man göra rent tvättmaskinen?