Madicken?!

Tycker personligen det är smått gulligt, helt okej... Förknippar namnet med Astrid Lindgrens "Madicken"!

Fint namn, men skulle nog inte döpa mitt barn till det...påminner alldeles för mycket om Astrid Lindgren
Skulle inte döpa min dotter det. Möjligtvis som smeknamn. Kan ni tänka er när hon växer upp och har ett proffesionelt jobb och ska introduceras som Madicken "johansson"?
jag tycker at det är jättegulligt men precis som de andra säger så kanske det inte är så kul att heta Madicken när man är vuxen.. det är ju sött så länge man är liten.
okej, men inget jag skulle döpa mitt barn till
det är verkligen jättefint, men som sagt, förknippar det också med Astrid Lindgrens Madicken!
Men man lär sig nog, känner ju ingen "annan" Madicken än!!
Fint
Men jag skulle inte heller döpa min dotter till det. Kanske som mellannamn om jag riktigt kände för namnet. Jag känner en Madicken och hon passar ju att heta det
Hey! Det är inget namn ens - det är smeknamnet på en sagofigur vid namn Margareta.
Jag är inte mycket för dick-namnen, varken Madicken eller Dick. Sorry.
Tycker för övrigt det finns många namn som man döper sina små till idag som jag har svårt att tänka mig på en vuxen... tycker Madicken visst skulle passa på en vuxen, det gäller bara att vänja sig vid namnet. Tycker isåfall att tex Smilla mm också låter mer som smeknamn. Även om namnet är jättefint, så låter det väl isåfall lika "kul" att presentera en vuxen som "Smilla Johansson"