Skaffa kanin? hjälp!
Varför ska man inte köpa från djuraffär?
Varför ska man inte köpa från djuraffär?
när kan man kastrera dom. Har köpt en dvärgvädurs hane idag han är 8 veckor sa dom i affären. Är det inte en risk att söva dom?
i brochyren vi fick med oss hem stod där att dom tycker om att vara ihus, men att man skulle ta bort huset under dagarna så att kaninen inte gömmer sig där. Men det känns så taskigt, han sitter där hella tiden.
Men ska man vänta några dagar innan man tar upp honom? Vill så gärna bara ta upp honom och mysa med honom.
Jag blir lite orolig.Han dricker och äter ingenting.Han bara sitter i sitthus hla tiden. Vad ska jag göra för att få honom att dricka?
Nu har han börjat äta men drack det gjorde han inte, så vi gav honom drikan i en skål i stället, oj vad han drack, så nu har han fått en liten vattenskål. Vi har öppnat burdörren nu för att han ska känna lite gemenskap, han är framme och nosar men vågar inte riktigt komma ut. Han är så fin min lilla prins.
I morse när jag vaknade så va det fult med långa bajsar istället för små runda. Blev lite orolig, vad kan det vara, han fick smaka två morotsdropps i går.
Vi har buren öppen hela tiden och han börjar snusa runt nu lite nyfiket.
Många har pratat om att det går att göra dom rumsrena, hur gör jag det?
Kan jag ge honom en bit morot, hon i affären sa att han aldrig har fått några frukt eler grönsaker.Är det nåt speciellt jag ska tänka på när jag ger honom grönsaker och sånt
va inne och läste på en sida på nätet och där skrev hon att hanar oftast blir mycket aggresivare än honor och att de ksn bli jätte elaka, blir lite nervös nu vill ju inte ha en aggresiv kanin.
Sen kommer jag på mig själv att jag är lite nervös när jag ska ta honom och sånt att jag gärna ryker till när han ryker till och när jag sitter i soffan och han rör sig så blir jag rädd. Tänk om jag inte kan ta hand om honom för att jag är rädd jag vill ju ha honom och jag vill ju gosa och kela med honom, jag vet inte om det beror på att jag aldrig har haft nåt husdjur. Är det något jag kommer vänja mig vid? kommer jag vänja mig vid att ta i honom och ta hand om honom?
Han har börjat hoppa ut ur sin bur och hoppa runt här hemma i vardagsrummet, men vi får fortfarande inte röra honom då sticker han.tycker inte ens om att bli klappas. Ska vi låta honom springa runt här hemma eller ska han mest vara i buren den första tiden?
Nu har jag satt in ett foto på honom i bildgalleriet. Men jag undrar verkligen om han är 8 veckor, han ser äldre ut.
FannyGioia: Det går bättre men hat sprallar som bara den man har svårt att få upp honom, bara hoppas och längtar tills jag får honom tam
Va och köpte en kanin toalett idag. Märkte att han bara kissade in ena hörnan, bajsar gör han lite varstans. Men satte in den i eftermiddags och han har redan varit där och jissat. Hur ska jag få honom att bajsa där också.När han har bajsat läger vi i tollarna där så han ska förstå att det är där han ska bajsa, är det rätt? Han vill fortfarande inte att man tar upp honom så fort jag får honom i famnen hoppar han in i buren igen. Jag får väl ge det tid.
det har hänt lite saker här ialla fall. Han vill fortfarande inte arr man tar upp honom och springer iväg när man ska sätta in honom i buren när han harått springa runt lite. Men han kommer fram och luktar på mig när jag ligger på golvet. Sen har han ätit äpplen från min hand, men skulle jag klappa honom så sticker han. men det är ändå lite framsteg.
Jag undrar om jag måste vacinera honom innan jag tar ut honom i trädgården, någon som vet?