Coop, Ica Maxi, Willys eller City Gross/ÖB
Jag brukar oftast veckohandla, varje vecka lusläser jag de olika reklambladen och sedan går jag till respektive affär och köper deras lockvaror och då ofta stora mängder på en gång om de har bra priser. På så sätt kan man köpa på sig exempelvis kaffe så man klarar sig i flera månader, det samma med köttfärs, pasta, ris, tvätt/diskmedel & shampo m.m. Då det ofta går några veckor eller ännu längre mellan varje erbjudande så kan det alltså vara smart att köpa på sig av en specifik vara när den väl är till kampanjpris.
Passa även på att utnyttja alla rabattkuponger du kan komma över, ser du en rabattkupong på en vara som du vet att du använder mycket så är det bara att plocka på dig ett knippe kuponger direkt.
Ett annat tips är att köpa matvaror vars bäst före datum är på väg att gå ut de säljs i regel för halva priset och de håller i ett antal dagar efter att deras bäst före datum går ut. På så sätt kan man också spara en hel del pengar, rör det sig om varor som man kan frysa så håller de sig i regel åtskilliga veckor eller månader utan problem om man slänger dem i frysen.
Vilka lågprismärken som är bra varierar från produkt till produkt så där får man helt enkelt prova sig fram och se om en specifik vara faller en i smaken.