Sommarmatte via math.se?
Fick också det brevet idag. Vet inte om jag tänker gå. jag gick en liknande sommaren för två år sen och tyckte inte att den gav så mycket. Funderar på att läsa själv istället. men jag vet inte.
Fick också det brevet idag. Vet inte om jag tänker gå. jag gick en liknande sommaren för två år sen och tyckte inte att den gav så mycket. Funderar på att läsa själv istället. men jag vet inte.
1p=1,5 hp
Det där med att läsa på distans är ju lite speciellt. Har gjort det det senaste året, och det är skönt på sitt sätt. Det är ju väldigt fritt. Samtidigt så kräver det en del diciplin. Men har man bara det så fungerar det bra.
Att repetera matten innan man börjar på högskola, i alla fall om man ska läsa något tekniskt, tror jag är nödvändigt. Själv läste jag ett år på tekisk fysik på chalmers förra läsåret, men hoppade av, delvis för att matten var för tuff. Och då hade jag ändå läst en sommarkurs innan.
Så att repetera matte, och att verkligen lägga ner sin själ i det, är något jag verkligen rekommenderar, oavsett om man gör det på egen hand eller läser en kurs. Räkna inte med att matterepveckan är tillräcklig.
Jag ska läsa vid Uppsala universitet, civilingenjör i energisystem
sockerflicka: Vilken civ.ing. är det du ska läsa?
Sockerflicka: Som jag har fattat det väljer du själv. Men som förberedande för en ingenjörsutbildning rekommenderar de att am nläser den första 3-poängskursen, och ev. bygger på med den andra 2-poängskursen. Den tredje, 5-poängskursen är mer för tex. lärare. Jag tolkar det som om den tar upp i princip samma saker som de två första fast på ett annorlunda sätt.
Med 5p matte + 5p din andra kurs borde du komma upp i heltid. Sommaren är väl 10p tror jag.
IsabelleSj: Tror inte att det spelar någon roll. tror mest att det var om man fanns i närheten, för då kunde man gå på träffar på plats också, eller något i den stilen. Men läs mer på sidan så kanske det står.