Förvärkar vs sammandragningar
Hur känns förvärkar? Hur känns sammandragningar? Hur skiljer sig förvärkar från "riktiga" värkar?
Hur känns förvärkar? Hur känns sammandragningar? Hur skiljer sig förvärkar från "riktiga" värkar?
"Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont".
www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
Vad är det om värkarna gör att magen blir hård, det gör ont som mensvärk i ljumskar och ryggslut, och de är regelbundna, men de har ingen som helst effekt på livmodertappen??? Alvedon, Bricanyl och varma duschar hjälper inte ett skvatt, men det ändå är vanliga sammandragningar? Hur förvirrad kan man bli?
oj va krångligt allt blev nu :P hehe men ja tro ändå att de där gå hand i hand... så de löser sej ju ändå på ett eller annat vis... hehe
danstina- Ja, hihi, allrahelst när TS hamnar OT... !!? ![]()
Familytime- undrar om BM säger lite olika saker för att få oss lite positiva till mods, jag tycker jag har ganska lite sd i v36+1, skulle det då betyda att jag föder senare
, att min livmoder tränar mindre osv osv?? DET har inte min bm pratat om iaf...
Ngn annan som hört att det är "bra" med mkt(vad är förresten mkt??) sd och dåligt dvs tappen mognar senare/långsammare om man har lite sd??
Har bara en sak att tillägga: Man märker när de riktiga värkarna kommer
vissa kvinnor ha de hur lugnt som helst innan... utan att känt hur förvärkar känns ens, sen poff så kommer de riktiga värkarna å de e dags för bebis.... alltså e de från kvinna till kvinna...
e man i slutet av graviditeten å inte känt nått så behöver de inte betyda att du ska gå över... som sagt de kan komma som en överraskning *ler*
Danstina- ok, pjuh, vilken tur...
Ska vackert vänta vidare på dagen D som alla andra... Ha de!