Inlägg från: Majälva |Visa alla inlägg
  • Majälva

OT: hur få bort celluliter???

AnjaMaria,
    har precis i dagarna själv påbörjat kampen mot dessa hemskingar, för att överhuvudtaget vilja slänga på mig en baddräkt i sommar...
    Nu har jag iofs sådär 5-7 kg extrahull (utöver mina graviditetskilon), vilket säkert gör att det syns ännu mer, men de kilona ska vi raskt promenera bort med barnvagnen när lilltjorven kommit.

Annars kör jag med skrubbning med tvål på "skrubbvante" i duschen, samt cellulitkräm (som säkert bara är dyrt kvacksalveri - det bryr jag mig dock inte om).
    Faktum är att för sådär 10 - 12 år sedan tyckte jag att jag hade en del celluliter och började torrborsta/skrubba samt massera in en anticellulitkräm, höll på regelbundet i 1-2 månader och jag tyckte det blev _klart_ bättre! Hoppas såklart på samma resultat denna gång ...

• Majälva

AnjaMaria,
    jag hade då en kräm från "Fleur De Saunté" eller vad de heter/hette, de fanns som postorder och hemförsäljning samt butiker i städerna. Har dock inte sett märket/firman på många år, och tycker det är lite synd just med tanke på den krämen, för den var faktiskt bra!

Nu har jag någon annan kräm, minns inte vad det är för märke (kan kolla upp det), men jag har precis börjat så jag vet inte om den är lika bra som den förra.

Jag tror, den gången, att jag skrubbade varje dag i princip, innan läggdags. Det är rätt jobbigt, men man kan ta det som lite styrketräning för armarna samtidigt (skrubbar _hårt_) och så blir man ju så härligt len att ta på ...

• Majälva

Visstja, "hur länge" - tja, tills jag blir rejält röd och huden känns genom-masserad. Kanske en minut på varje lår? Vet inte riktigt ...

• Majälva

Petronella,
    var köper du GUAM och varför gör det ont??? Vad kostar det?

Japp, havsalger verkar vara gemensamt för alla cellulitkrämer, ävenså i den jag provade för många år sen!

Svar på tråden OT: hur få bort celluliter???