• AnjaMaria

OT: hur få bort celluliter???

Hej!
    Jag är heligt trött på mina gropiga ben, har precis gått ur duschen och lade märke till den senaste inflationen av dessa små elakingar.

Jag väger strax under min idealvikt, tränar minst 2 ggr/vecka, äter sunt och begriper helt enkelt inte VARFÖR jag får såna där gropar. Snart ser mina ben ut som en 60-årings. Min mamma som är 50 har knappt några!! Jag är nöjd med min kropp och kroppens figur i övrigt, men jag vet inte om jag törs ha korta kjolar i sommar. :(

Det här är verkligen ett västvärldens problem, och kanske inget att gnälla högt om...men finns det någon som har provat någon framgångsrik metod som helst inte kostar 10 000-tals kronor??

Kram Anja

• Svar på tråden OT: hur få bort celluliter???
  • webvoyage

Ater du mycket salt, eller mat som innehaller salt?

Rokning?

Carina

• Kiwi

Halloj - jag har tyvärr samma problem. Det är oftast genetiskt och behöver inte komma från generationen över dig.
    Dock är mina tips för att bromsa eländet:
    1 - fortsätt din träning...ändra den lite. Hör med ditt gym vad som är bäst. Men benträning skulle jag tro - löpning och spinning kanske? Det kör jag.
    2 - Drick mycket vatten...ett par liter om dagen
    3 - fibrer - råkost, linser...etc
    4 - inga ciggisar (om du röker)
    5 - få en djupmassage för att slaggprodukterna skall rensas ut

Lycka till!

• AnjaMaria

Tack för tipsen!
    Tyvärr så kan jag varken sluta röka eller äta salt mat...annars hade jag gjort det. Ska prova med att dricka mer vatten, vet att jag är rätt dålig på det
    Jag tror att jag har hört att man kan massera själv eller torrborsta?? vet inte om det funkar kanske värt ett försök.

Tar glatt emot fler tips!

Kram

• Mickiee

Bara en sak...

Kiwi: Det är inte bra att dricka flera liter vatten om dagen. Dvs. om man inte är elitidrottare och kroppen behöver det. vi får så mkt vätska i oss från annat. Att dricka massor av vatten för att gå ner i vikt och så är en myt. När man dricker så mkt behöver man gå på toaletten oftare, vilket inte alls är bra för blåsan. Och leder till senare besvär när man blir äldre.

Men om man inte dricker vatten alls, så är det ju jättebra att ta sig något extra glas. Vatten är den ultimata måltidsdrycken. Med andra ord byt ut juice, saft och läsk mot just vatten.

Mickie

• Farelli

Jo jag har oxå haft en jädra massa innan graviditet men jag gick då på Bailine behandling. Där sätter de fast en massa elektrodplattor. Jag ville minska mina centimetrar. Själva grejen är att det sänder signaler till hjärnan varefter där elektroderna är skakar det på samma ställe.
    Lätt beskrivet "ruskar om fettcellerna"....mina celluiter blev mycket mindre...nu har jag fått tillbaka mest på rumpan men det tror jag beror på graviditen (slutade med behandlingen när jag blev gravid).
    Det kostar lite mycket kanske men inga tiotusentalskronor...

Lycka till!

• Majälva

AnjaMaria,
    har precis i dagarna själv påbörjat kampen mot dessa hemskingar, för att överhuvudtaget vilja slänga på mig en baddräkt i sommar...
    Nu har jag iofs sådär 5-7 kg extrahull (utöver mina graviditetskilon), vilket säkert gör att det syns ännu mer, men de kilona ska vi raskt promenera bort med barnvagnen när lilltjorven kommit.

Annars kör jag med skrubbning med tvål på "skrubbvante" i duschen, samt cellulitkräm (som säkert bara är dyrt kvacksalveri - det bryr jag mig dock inte om).
    Faktum är att för sådär 10 - 12 år sedan tyckte jag att jag hade en del celluliter och började torrborsta/skrubba samt massera in en anticellulitkräm, höll på regelbundet i 1-2 månader och jag tyckte det blev _klart_ bättre! Hoppas såklart på samma resultat denna gång ...

• AnjaMaria

Majälva,
    vilken kräm har du använt, och har du skrubbat varje dag och ungefär hur länge?

Frågvis

• Majälva

AnjaMaria,
    jag hade då en kräm från "Fleur De Saunté" eller vad de heter/hette, de fanns som postorder och hemförsäljning samt butiker i städerna. Har dock inte sett märket/firman på många år, och tycker det är lite synd just med tanke på den krämen, för den var faktiskt bra!

Nu har jag någon annan kräm, minns inte vad det är för märke (kan kolla upp det), men jag har precis börjat så jag vet inte om den är lika bra som den förra.

Jag tror, den gången, att jag skrubbade varje dag i princip, innan läggdags. Det är rätt jobbigt, men man kan ta det som lite styrketräning för armarna samtidigt (skrubbar _hårt_) och så blir man ju så härligt len att ta på ...

• Majälva

Visstja, "hur länge" - tja, tills jag blir rejält röd och huden känns genom-masserad. Kanske en minut på varje lår? Vet inte riktigt ...

• Petronella

Efter att jag i början av graviditeten spytt och legat till sängs i tre månader upptäckte jag att trots att jag är 19 såg jag ut som en 60-åring på benen, hade celluliter tillochmed på vaderna utan att jag spände skinnet. Har länge kämpat mot celluliter med krämer dieter och skrubb, men glömde totalt bort det under perioden av illamående. Till julen köpte jag en digitalkamera och började strax efter nyår uppdatera cellulitprogressen på datorn. Till en början upptäckte jag knappt någon förändring, men för en månad sedan köpte jag GUAM en en inpackning för benen gjord av havsalger, och idag då jag tog bilder ser jag en fantastisk förbättring. Jag är själv väldigt lycklig, eftersom detta betyder att jag kanske kan gå i kjol i sommar.

Behandlingen gör ont till en början, kostar en aning, men inte mer än vad jag var beredd att spendera för att få snygga ben och rumpa.

Många kramar Petronella 30+6

• Majälva

Petronella,
    var köper du GUAM och varför gör det ont??? Vad kostar det?

Japp, havsalger verkar vara gemensamt för alla cellulitkrämer, ävenså i den jag provade för många år sen!

• Petronella

Det sätter igång microblodcirkulationen i huden, vilket sticker bränner och svider en aning. Det kostar ungefär 70 euro, dvs 700 kronor en burk, och burken räcker länge(för mig bara 4 gånger eftersom jag hartäckt in hela benena). Rekommendationen säger att man skall använda produkten 4 gånger första veckar, 2 gånger i veckan under 4 veckor och sen räcker det med 1 gång i veckan för att uppehålla resultat. Jag har använt 8 gånger nu varannan dag, eftersom ja såg så grym ut, men börjar nu med två gånger i veckan. Jag köper GUAM direkt ifrån återförsäljaren i Helsingfors, men en del skönhetssalonger använder sig av produkten. Jag vet tyverr inte var man hittar den i Sverige, det lönar sig att kolla på internet.

Då man köper Gyttjan får man på köpet en kräm som gör huden len och mjuk och mer spänstig, eftersom Guamen torkar ut.

• AnjaMaria

Det verkar som att det finns hopp för kjol i sommar
    Dags att skrubba och smörja!

• ebbasmamma

Johannesortsolja, innan du lagger dig ta pa oljan (funkar aven pa bristningar, aven gamla bristningar)
    Du kanner skillnad inom en manad!

Svar på tråden OT: hur få bort celluliter???