• Två små paddlar och en svans

Bästa gravidboken?

Hej! Gör härmed premiär på Familjeliv. I lördags fick jag och min man, till vår stora förvåning, ett positivt graviditetsbesked. Med tanke på att jag trots allt är 34, hade vi nog förutsatt att projektet skulle ta åtminstone ett par månader, men nu lyckades vi på det allra första försöket. Så nu är jag i sjunde veckan och nojjig och glad om vartannat.
    Tänkte till att börja med höra om någon av er kan komma med ett riktigt bra boktips för gravida? Vill gärna ha riktigt praktiska och moderna tips som gäller hela graviditeten.
    Tackar på förhand!

• Svar på tråden Bästa gravidboken?
  • zebran i Stilla havet

Jag (var ocksa 34 nar jag blev gravid med var pojk) gillade "Fran A till Bebis" av.. Ann Soderlund och hon den dar andra.. Lattsmalt och allt, precis allt, du behover veta. Rolig var den ocksa. Jag lag och smafnissade mig igenom hela boken sa prova den, vetja.

Grattis till graviditeten, forresten.

Tack :)

Zebran, vilket land bor du i..? Jag bor i Kina.

• zebran i Stilla havet

Ha ha, en kines! (Jag ar i NZ och ar ar det fullt med folk ifran Kina.)

I kina kryllar det av folk från Sverige.

• zebran i Stilla havet

Lyllo dig! Har finns det nastan inga svenska och bebisen tror nog att jag ar den enda som pratar sa har konstigt i hela varlden..

• Grodan Soda

"Mammapraktika" är jättebra!

Tack :)

• devega

instämmer med zebran i Stilla Havet och rekommenderar varmt "Från A till Bebis"!

• Camilla85

Det finns en stor grön bok som heter "GRAVID" med en bebis på framsidan. Den är JÄTTEBRA! Där i står ALLT om graviditeten och efter barnet kommit. Finns också riktiga bilder på embryon och foster vecka för vecka! Finns att köpa i bokhandeln, på Åhléns...

Svar på tråden Bästa gravidboken?