• Två små paddlar och en svans

Bästa gravidboken?

Hej! Gör härmed premiär på Familjeliv. I lördags fick jag och min man, till vår stora förvåning, ett positivt graviditetsbesked. Med tanke på att jag trots allt är 34, hade vi nog förutsatt att projektet skulle ta åtminstone ett par månader, men nu lyckades vi på det allra första försöket. Så nu är jag i sjunde veckan och nojjig och glad om vartannat.
    Tänkte till att börja med höra om någon av er kan komma med ett riktigt bra boktips för gravida? Vill gärna ha riktigt praktiska och moderna tips som gäller hela graviditeten.
    Tackar på förhand!

• Svar på tråden Bästa gravidboken?
  • Lovi 82

Både "Från A till Bebis" och "Mammapraktikan" är riktigt bra. Sen tycker jag att Lennart Nilssons foto/faktabok "Ett barn blir till" är riktigt häftig att bläddra i. Dessa tre böcker har jag klarat mig på under hela graviditeten. (är nu i vecka 40)

Tack, tack, tack! Maken ska åka på affärsresa till Sverige i början av juni, får passa på att bunkra upp med lite svensk litteratur då.

• Sparrisen78

"Mammapraktika" är toppen. Rekommenderar den varmt.

Statistiken uppmanar mig att köpa Mammapraktika och Från A till Bebis då :)

• flippertjejen

Mammapraktika har varit min bibel under båda graviditeterna, den är kanon

• Fröken NollÅtta

Har alla dem böcker ni nämner och tycker den bästa av dem är Gravid av Anne Deans, den innehåller mest fakta. Mammapraktika tar upp det viktigaste kortfattat och Från A till bebis är en mer underhållande och rolig bok hur dem upplevde graviditeten och förlossningen. Ett barn blir till är ju en kanonbok med vackra bilder.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Vad snälla ni är.

Svar på tråden Bästa gravidboken?