Inlägg från: wellah |Visa alla inlägg
  • wellah

Alerta raskatter!

Hej, jag har en väldigt alert och busig, aktiv och nyfiken fröken av rasen abessinier. Vad har i för alert ras? Jag funderar på att kanske inom ett år skaffa en till katt, om sambon går att övertala Oskyldig Här bor även en bodkisse, men hon är inte alls särskilt vild och jag tycker nog att min raskatt verkar vilja ha en roligare kompis för hon har som hobby att jaga tag i chihuahuan och kasta honom och sen springa iväg..... han är lite less.... och bondkatten föredrar ligga och sova under täcket nästan hela dagen förrutom någon kortare stund med rally.

Jag älskar orientaler men har fått för mig att aby och oriental kanske skär sig lite? Dom inte pratar samma språk...

så, om jag nu inte skaffar en till aby, vad för ras kan tänkas matcha till personlighet? :)

Berätta gärna om era vildingar och deras egenskaper och visa gärna bilder, alltid kul att höra om katter och deras upptåg. Det galnaste min tös gjort är nog då hon kom och gick med en stor kockkniv i munnen Förvånad

minus 46.2 av 53 kilo!
  • Svar på tråden Alerta raskatter!
  • wellah

djmugg: hehe jag har kikat lite på bengaler och oci tidigare.... har för mig att det var något med att dom har så mkt sjukdommar som fick mig att tveka men det var flera år sedan jag snokade senast. Kollade just runt lite, jisses vad kattpriserna stigit, nu kostar raskatter mer än min chihuahua kostade 2001... hihi....

Min kompis har en underbart läcker Bombay-katt, en sån skulle jag kunna tänka mig...
    eller varför inte en rex av något slag... dom ska väl också vara rätt alerta?

Min Puma är ju verkligen en aby ut i tassarna... drar fram som en liten terrorist, gömmer alla bordstabletter och kökshanddukar..... jagar sin egen skugga... skulle va kul om hon hade en lika knasig kompis :)

minus 46.2 av 53 kilo!
  • wellah

Cisselina: Det låter lovande.... jag är helt betuttad i siamester och främst orientaler.... en svart oriental... mmm Panter skulle den få heta *dreggel*

minus 46.2 av 53 kilo!
  • wellah

cornish eller devon rex är klart också intressanta! Men jag är fruktansvärt förälskad i tanken på en svart oriental... eller oriental öht... har haft siames tidigare!

Svar på tråden Alerta raskatter!