Inlägg från: petray80 |Visa alla inlägg
  • petray80

bröllopsfråga

Hej! någon här som ska gifta sig snart??
    Jag har en fråga angående rispåsar. Är det något som brudparet ska fixa och dela ut eller ska gästerna som vill ta med det själva?? Om vi står för det, vart i så fall delar man ut dom??

• Svar på tråden bröllopsfråga
  • petray80

Ja det verkar vara så olika...... Det där med att ris skulle vara farligt för fåglarna är tydligen en myt har en präst berättat för oss. Jag vet inte hur vi ska göra....

• petray80
    Liman och Lilla O skrev 2007-05-16 22:01:34 följande:
    När vi fick inbjudningskortet, var det inuti en liten påse fylld med röda hjärtpaljetter, tänkt att ha med istället för ris. Det glittrade sååå fint över brudparet på kyrktrappan
    är det ok att slänga hjärtpaljetter? det låter ju fint
  • petray80
    Tesselajnen skrev 2007-05-16 21:48:24 följande:
    Vi har en "riskorg" som någon (troligtvis min svärmor) kommer att stå med utanför kyrkan så de som vill kan ta lite ris och kasta då vi kommer ut.Att göra små påsar är överskattat och tar för mycket tid ;) (I alla fall enligt en kompis som gifte sig förra året och hade gjort fina påsar till sitt bröllop och sen glömde de hemma på den stora dagen... :))
    Det tar vi!! låter enkelt och bra. Tusen tack för tipset
  • petray80

nån som vet vart man kan köpa hjärtpaljetter?

• petray80
    Amatea skrev 2007-05-16 22:11:48 följande:
    Alla gör olika men vi hade gjort i ordning rispåsar som gästerna fick ta ihop med ett vigselprogram, innan de gick in i kyrkan.Såpbubblor- blir det inte fläckigt mot alla vackra (dyra) tyger?
    ja det låter ju som att det kan bli lite kladdigt med såpbubblor. tänk om man får en bubbla i ögat eller nått det blir ju inte så skoj. Stå där med smink som rinner Gråter
    Nej skämt åsido...... man får väl kolla med prästen om det år ok med hjärtan, annars får man väl ta ris? en dum fråga, men är det vanligt matris man tar då?
  • petray80

ja jag tänker att så borde det ju bli med ris med, inte att det gör ont men det måste ju komma överallt. inte minst i håruppsättningen...... men men, det får man väl ta. Jag har inte bestämt om vi ska fixa ris eller om gästerna tar med eget....

• petray80
    Tess93 skrev 2007-05-16 22:30:52 följande:
    En väninna till mig gifte sig en månad innan mig. Hon hade ris överallt. Framförallt i håret. Det syns på varenda bild. Det var då jag bestämde mig för såpbubblorna. Plus att det blir jätteromantiska foton medan "blåsandet" pågår!
    Ja men tyvärr var det ju en som skrev att hon fick fläckar pga bubblorna..... det vil man ju inte ha
Svar på tråden bröllopsfråga