bröllopsfråga
Hej! någon här som ska gifta sig snart??
Jag har en fråga angående rispåsar. Är det något som brudparet ska fixa och dela ut eller ska gästerna som vill ta med det själva?? Om vi står för det, vart i så fall delar man ut dom??
Hej! någon här som ska gifta sig snart??
Jag har en fråga angående rispåsar. Är det något som brudparet ska fixa och dela ut eller ska gästerna som vill ta med det själva?? Om vi står för det, vart i så fall delar man ut dom??
När jag har varit på bröllop så har typ brudtärnorna eller brudens mamma delat ut med före man gick ut ur kyrkan. då vet jag inte om de var de som stod för riset eller hur de nu var
Vi hade inget ris. Vi hade små små flaskor med såpbubblor, fromade som ett brudpar, som delades ut vid kyrkporten när folk gick ut. Under tiden gömde vi oss på läktaren. Sedan när alla var ute så öppnades porten igen och vi steg ut så att folk kunde blåsa bubblor på oss! Jättefint!!
Nice tess *ler*...
Det är väl oftast toastmastrarna (som håller i trådarna) som fixar sånt...
Jag har som gäst alltid tagit med eget.
När vi gifte oss skrev vi med i inbjudan att vi önskade att man tänkte på fåglarna och valde fågelfrön istället
Ja det verkar vara så olika...... Det där med att ris skulle vara farligt för fåglarna är tydligen en myt har en präst berättat för oss. Jag vet inte hur vi ska göra....
Vi har en "riskorg" som någon (troligtvis min svärmor) kommer att stå med utanför kyrkan så de som vill kan ta lite ris och kasta då vi kommer ut.
Att göra små påsar är överskattat och tar för mycket tid ;) (I alla fall enligt en kompis som gifte sig förra året och hade gjort fina påsar till sitt bröllop och sen glömde de hemma på den stora dagen... :))
När vi fick inbjudningskortet, var det inuti en liten påse fylld med röda hjärtpaljetter, tänkt att ha med istället för ris. Det glittrade sååå fint över brudparet på kyrktrappan
Vet faktiskt inte... I det här fallet var det ju brudparet som själva valt att ha det så