Inlägg från: Jofimiel |Visa alla inlägg
  • Jofimiel

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hallå hejsan! *smiter oxå in* Va myspys de låter med "sommarbarn!"... ser framför mig alla mysiga kalas man kan ha utomhus!

Vill oxå va me i listan!

Juni:
    A lie: BF 11/6
    Decemberflicka: BF 12/6
    Genetrix: BF 14/6
    LabLover: BF 20/6

Juli:
    Mab79: BF 17/7

• Jofimiel

Missisola >>> Jo vi tillhör huddinge men jag ska försöka få plats på sös, dottern är född där och jag tycker dom e toppen både på förlossningen och bb...

Men semestertider och babyboomsommar gör väl att man inte får välja!

Skulle va skojsigt att ses på bb!! Jag tror visserligen inte jag går så länge som juni, men vem vet?!

kram

• Jofimiel

Börnen>> Försök, förstår att du har fullt upp men försök vila!
    Flytten får du helt enkelt överlåta till nån annan, du ska inte bära!!

Idag e de en ganska tung dag, även om jag inte känner personerna i fråga berör de oerhört...
    Jag skriver inne i ankomst juni på AFF också och idag föddes en liten kille där... v 22+0 - han har altså oddsen mot sig men mina å många andras tummar hålls stenhårt...

• Jofimiel

Kardemumman >>> tycker de är lite överdrivet de där me allahjärtans dag, jag vill hellre ha nåt eller ge bort nåt en annan "vanlig" dag ...
    Då känns de mest " på riktigt" ....

Jag kommer köpa nåt litet till min syster, eftersom hon är född me hjärtfel (frisk nu) och tycker den dag tillhör henne...

• Jofimiel

Mab79>> Du har helt rätt! Allt hänger på att man trivs med sin bm på förlossningen! Sös däremot är ju renoverat och de e inte huddinge, bb avdelningen är sådär trisst o grå och då tycker jag man känner sig sjuk! =)

Nåja vi ska väl vara glada om vi får en plats i stockholm överhuvudtaget kanske ?!, de är massvis med stockholmsbarn som väntas ju och dessutom semestertider..

När jag väntade dottern feb 2000 var de oxå en babyboom, vi var ett hårstrå från att inte få plats - de skulle ringa nyköping pratade dom om... *hemska tanke* som tur va fick vi en plats på sös tillslut.

kram

• Jofimiel

ABC enheten är borttagen, de va en enhet som var som "hemmiljö"
    Nu heter nån del Södra-bb men där få väl bara de som gått på deras mvc föda va jag förstått..

Vanliga förlossningen är som vanligt!

Vill inte skrämma dig, men södertälje är inte "ivärstafall".... tyvärr händer de ju att förstagångs mammorna blir skickade även till uppsala,nyköping och västerås...
    Varför de är förstagångsmammor är ju för att de oftast tar längre tid för dom. Men oftast finns de ju platser!!

• Jofimiel

Damon>> har bara hört bra om DS faktiskt, men inte har dom väl platsgaranti på vanliga förlossningen? Är inte de bara BB-stockholm som har de, dit måste man väl söka för att få en plats tror jag!

kram

• Jofimiel

Damon>> jo men de är väl den vanliga "platsgarantin" - jag tillhör ju huddinge och har ju en plats där om de inte är fullt - är de fullt så är de deras skyldighet att hitta mig en ledig plats på en annan förlossning.

kram

• Jofimiel

Nu för sisådär 5 år för att vara exakt hade jag värkar, John var på väg till jobbet när jag fick hindra honom och säga att vi minsann skulle föda barn idag. =)
    Han gav sig iaf iväg för att låna svärfars bil under tiden jag försökte överleva... haha näedå!
    Jag pratade med förlossningen som tyckte vi skulle avvakta lite eftersom inget vatten gått.
    När jag ringde in andra gången började dom med att de förmodligen var fullt i hela stockolm och vi kanske skulle få en plats i nyköping.. (NYKÖPING?! Hallå?! va trodde dom?!)

Efter mkt om o men fick jag vad dom sa den absolut sista platsen i sthlm, kändes tokskönt!
    Kl 9.30 stövlar vi in på sjukhuset, ser ett väntrum och sätter mig där... *asg*
    En kvinna ser väl hur jag kvider mig igenom värkarna och frågar om jag är på väg till förlossningen och de var jag ju svarade jag...
    - men då ska du en trappa upp sa hon å pekade på hissen!

Hahaha, ja va fan - den bjöd jag på!

Väl på förlossningen blev jag undersökt, öppen 3-4cm och fick stanna!!
    Sen födde jag barn hela dagen, kl 19.22 den 17 feb-00 (på BF) såg en knubbig,röd aldeles perfekt tjej världens ljus för första gången!
    John 23 jag 21 som precis "firat" vår ettårsdag hade
    blivit föräldrar,nåt som väldigt många tvivlade starkt på skulle hålla! (dom e överbevisade!!)
    Vågen visade 4,4kg och längden mätte 52cm. Hon var HELT PERFEKT!
    Idag, fortfarnde helt perfekt är hon en stor tjej (24kg 120cm) i alla dess former, hon fyller 5 år!!

I 5 hela långa år (som gått läskigt fort) har hon berikat vårt liv, de känns som hon alltid funnits hos oss! Ändå känns det som igår när jag fick upp min (förstfödda) bebis på magen - en känsla som faktiskt INTE kan beskrivas med ord,den måste upplevas!
    *sentimental*

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas