Inlägg från: Jofimiel |Visa alla inlägg
  • Jofimiel

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Lyllo>> jaaaa de är sååååååå mysigt att frossa!! De va tur för min man att jag inte såg könet igår för då hade ekonomin raserats

• Jofimiel

På tal om kläder - kolla in bodysarna va jag fixade till precis!!! Bild finns i mitt galleri...

• Jofimiel

Alie > jag köper bara enkla bodys och sen skriver jag ut på ironpapper och stryker på. Går bara om man har bläckstråleskrivare. Bara fantasin som sätter stopp *S* Asroligt är de!

• Jofimiel

Lyllo>> Ahh gör det, de är jättekul att pyssla till bebisen!!

Var in i ditt krypin, idag är du i exakt samma vecka + dag som då Milton föddes

kramis

• Jofimiel

Mab>> jag var på tredje i v 23, de börjar inte mäta magen förrens i v 25 vanligtvis tror jag så jag tycker inte de låter sent!!
    Ska på mitt 4:e besök om en vecka såg jag precis - tycker de går så himlans fort nu...*hinner inte me*

Lyllo>> ja, de är ganska tidigt men Milton var en stor kille på 2,5kg så de gick ju bra!

• Jofimiel

Alie>> jag läcker som ett soll ändå finns de inte tillräcklig, de "rinner inte till" som man brukar säga. Trodde Flisan blev proppmätt då hon åt och somnade, i själva verket fick hon ingen mat och somnade därför... Hon gick ner från 4,5kg till 3,8kg på en vecka.
    Jag hade ju ingen aning om hur de skulle kännas eller vara, och eftersom hon verkade må bra så anade vi ju inget.

Me milton kände jag att de va annorlunda, när han låg i mitt knä kunde de komma så tröjjan blev blöt, men tyvärr orkade han inte suga eftersom han var premis och de gjorde ju att de jag hade sinade. Pumpmaskinen o jag kom inte överens alls...

Jag håller hoppet uppe nu, jag vill verkligen att de ska fungera och hoppas på tredje gången gilt!

kram

• Jofimiel

Damon>> Tycker du ska ta upp de med din ordinarie bm, tala om att du blev stött och undra va hon menar igentligen!! De är ju superindividuellt hur mkt man går upp, jag gick upp 40kg me dotter och 1-2kg med sonen... nu har jag ökat 5kg ungefär.
    Usch vilken inkompitent bm!

kram

• Jofimiel

Vi kommer samsova, jag "tror" inte på att små barn ska sova ensamma...
    Här kommer vi ha "familjesäng" tills barnen väljer själv att de vill sova ensamma. Spjälsäng kommer finnas, men mest för syns skull

• Jofimiel

En underbar nyhet för galssälskare!... v 18 kommer tiptop tillbaka!

*mums*

• Jofimiel

Majken>> haha, guru!.... men jag tror absolut att pryet kan ha vänt sig, vet du om den haft huvudet neråt innan?? När sonen gjorde de var de ett evigt bökande och magen for runt som en alien för att sen lugna ner sig.. då kom kickandet mot revbenen och lungorna istället... så man tom tappade andan...
    Men fråga bm om du är orolig!

kram

• Jofimiel

Börnen>> kolla upp så du inte fått en uvi igen, de kan ju ligga dolda oxå...

Spänningsvärken har jag oxå i magen, de känns som de är för tungt, känner så väl igen känslan. Känns mest när man går eller står mkt tycker jag. Antar att de är normalt, har haft de me alla tre.

kram

• Jofimiel

Börnen>> vet du något referensvärde på asat, alat och gallsyror...
    Vad som är normalt så att säga?.... Letar o letar på nätet men hittar inget nånstans. Några "mallar" måste de väl ändå finnas?

kram

• Jofimiel

Kardemumman och andra stockholmare... (tja andra som vill åka långt oxå såklart... )

Vi är ett gäng gravida som "träffats" på allt för föräldrar siten - ankomst juni...

Nu på tisdag kl 17,00 ska vi äta tillsammans på jensens bifhus på vasagatan. Självklart är de roligt om ni oxå vill hänga på!!

Kramis

• Jofimiel

Hittade en underbar länk, en dokumentär...

http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/program.html#

Kolla den sista filmen, den är sååå vacker!! Tänk att vi snart är där! *längtar* sitter här o tjuter för de blev just så påtagligt att vi verkligen inte har långt kvar!

kram

• Jofimiel

Måste bara få bli inlägg 1000

• Jofimiel

Kardemumma>> De känns inget allls att få EDA, de är en befrielse utan gränser....

...MEN den drar ut på förloppet och ibland kan den försvaga värkarna (hände mig) så _jag_ kan inte rekomendera den alls.....

Sen att bm var tokny och inte förstog nåt gjorde inte saken bättre, tack vare henne fick jag sluta min förlossning nersövd för att sys.

kram

• Jofimiel

Santis>> för mig var de tvärtom, jag sprack hela vägen tack vare bm och Eda...
    bm sa åt mig att ta i och de gjorde jag - och eftersom jag inte kände några krystvärkar tog jag i för mkt och Flisan kom ut på 7 minuter, 4,4kg....

• Jofimiel

Ang namn, visst är de roligt!! Jag krånglade ju till Flizias stavning big time och har lärt mig efter de så nu vill jag ha enkla namn som inte är svåra att utala. Däremot inte ett jättevanligt och inte ett jätte udda. Appropå mobbig tror jag inte de spelar nån roll vad man heter tyvärr- barn är så elaka och kommer på nåt annat att mobbas för istället..... De värsta är väl "rim-namn" som Ulla-knulla osv även om inte ulla är speciellt poppis (som tur är )

Bebis i min mage heter Vilda eller Elliot... Vilda är väl lite ovanligare än Elliot - de är ju ett namn som han förmodligen kommer dela med nån annan i klassen, men va gör de?!

Damon: Hoppas de gick bra att åka hem? Själv hade jag ju sån himlans tur att Lisa bor borta vid mig så jag fick åka bil hela vägen!!
    Idag känns de i fogarna att man höll igång även om man mest satt (?)
    Jättetrevligt var de iaf!!

Kram

• Jofimiel

Mab79>> gud så lyxigt att shoppa kläder!! Hur ofta får ni den summan, är de per år eller när chefen tycker de behövs

Missisola>> hörde på radion att pollentjolahoppsan skulle bli mild iår då de har varit så kallt är de tydligen många knoppar eller va de är som frusit och inte kommer alls......

Börnen>> de är liite tidigt att bebis fixerar sig redan, är du orolig tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och fråga!!

Här är de upp o ner, mkt sammandragningar men jag antar att de är normalt ju fler gravvar man haft... De gör inte ont men är dock obehagliga.
    Halsbrännan ligger på lur och jag bara väntar på när de smäller till ordentligt. *vill inte*
    Underlivet är svullet som få och blygdbenet är ondare än ont och jag kan varken sitta,ligga eller stå så hur man ska stå ut i 2 månader till...
    Mina levervärden är dock bra!!

Men de är jobbigt när folk frågar hur de är, man vill helst slippa svara för man låter så förbannat gnällig....

Nu åker vi iaf till småland ikväll och stannar över helgen, syster - yster fyller 30 så de blir lite firande.

ha de gott o trevlig helg!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas