Inlägg från: Kardemumman |Visa alla inlägg
  • Kardemumman

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hello alla gamla sommar-pinglor! Och välkommna ska ni "nya" vara!

Vilda Maria - jag rekommenderar verkligen en liten semester på tu man hand (eller tu och en halv om man ska vara nognrann... ) Jag och sambon kom hem från Dominikanska för en vecka sedan och vi hade det såååå skönt! Bilder finns i mitt krypin om du vill sukta lite...

Apropå sömn - är det bara jag som måste upp och pinka tre-fyra gånger varje natt? Trots att jag försöker minimera vätskeintaget på kvällen är det totalkört. Just nu är jag dessutom helt täppt i näsan och får inte använda nässpray eftersom jag redan passerat de föreskrivna tio dagarna, så det blir lite si och så med sömnen.

Lägger in mig i listan också.

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    VildaMaria BF 4/6
    A lie BF 11/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Damon BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    LabLover BF 20/6
    Kardemumman BF 21/6
    Mayra BF 25/6

Juli:
    mallemalou 7/7
    Mab79 BF 17/7

• Kardemumman

Snart är det Alla hjärtans dag. Har ni några överraskningar eller presenter planerade till era män?

• Kardemumman

Liten kvällsrunda...
    Hälsar till de nya pinglorna Avalon och Liten *hejhej* och skickar en kram till Alie - hoppas du får en bättre natt än den föregående.

• Kardemumman

Hälsar till Sofia också! *hejhej igen*

• Kardemumman

Tjenixen pinglor, så har man kommit hem från ännu en omgång billetande. Idag har vi kollat och provkört Volvo, Toyota och BMW. Måste säga att jag börjar bli lite less på detta nu... Sambon tycker det är betydligt roligare än jag (typiskt karlar, eller?). Dessutom har ju magen växt, så helt plötsligt är man inte helt smidig när man hoppar in och ur trånga baksäten...

Har också hunnit fika med en kompis som i vanliga fall bor i Spanien och handlat lite mysmat till kvällen. Det blir kycklingfiléer fyllda med vitlöksost och så klyftpotatis och sallad. Det är ju Melodifestivalen ikväll! Ni ska väl kolla?? Lyssnade på bidragen på P4 i eftermiddags och jag sätter en tia på att Alcazar och Shirley Clamp går vidare. Nån som sätter emot?

• Kardemumman

Hej å hå vad det snöar. Hade tänkt mig en promenad men vete 17 om jag ids ge mig ut i ovädret. Kanske, om det går att få plats med långkallingar i mammabrallorna... *s*

Mab - vilket kap!! Jättefin vagga. Lite ovanlig i stilen, roligt!

Majken - låter ruskigt det där att behöva gå ut på natten. Jag skulle nog ligga kvar och hålla mig till bristningsgränsen om jag inte hade toa inom räckhåll. Men man vänjer sig kanske? Förresten - har du inga bilder på husbygget man kan få se? *nyfiken*

Missisola - nej, vi har ju då inte köpt vagn ännu, men vi har kommit så långt att vi vet att det blir en Teutonia. Förra helgen var vi nästan övertygade om en Primus (duo) men nu velar vi och funderar på en kombi iallafall. Vad var det ni slog till på?

Alie - trist att huset inte var hundra. Men man måste vara noga med bostadsköp - man ska ju leva och gå där varenda dag sedan! Hoppas ni hittar något som passar er bättre.

Sugarbaby - jag har en bild från v 17 (16+0). Då hade magen börjat växa på mig iaf. Men nu är det MYCKET större, så vänta du...

• Kardemumman

Majken -
    visstja, det var ju garaget ni började med! Fick för mig att ni redan hade börjat på huset *graviditetssenil* Nja, någon stor garagefetischist är jag ju inte, så du behöver inte fixa med bilder om du inte vill. Däremot kanske en ritning eller länk till husföretaget om ni köper färdigt? Själva bor vi i lägenhet, men sambon har en dröm om att vi ska bygga oss ett hus en dag och det är ju alltid kul att kolla på olika modeller.

• Kardemumman

*grrr* Här är en till som inte kan ladda upp i galleriet. Typiskt nu när jag faktiskt fixat ett par magbilder! Nåja, det kanske funkar i morgon.

Håller med Missisola - otroligt vad en mage kan växa! Min har dragit iväg ordentligt denna vecka och nu har den fått den där "halvklotsrunda" bebisformen. Mysigt! Men jag blir lite mörkrädd när jag tänker på att det faktiskt är 18 veckor kvar. Hoppas den inte får för sig att fortsätta växa i samma takt - då kommer jag att explodera!!!

• Kardemumman

Nu fick jag in mina magbilder. Titta och kommentera gärna!

Härlig alla hjärtans dag på er alla (trots snöoväder)!

Själv har jag fått instruktioner av sambon att vara hemma, ombytt och klar kl 18. Något mer vet jag inte. Spännande...

• Kardemumman

Nu har bilderna kommit tillbaka hos mig iallafall. Fast dagens bilder (senaste magbilderna) fick jag lägga in på nytt...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas