Inlägg från: Kardemumman |Visa alla inlägg
  • Kardemumman

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Damon - ingen råmjölk här. Dum fråga kanske, men rinner den av sig själv eller kommer när du klämmer på bröstet?

Lyllo - wow, vad du shoppat loss! Och flera av er andra verkar också ha börjat handla. Är jag den enda här inne som inte köpt ett enda plagg???

VildaMaria - välkommen tillbaka! Åkte ni till Ronda? *nyfiken*

Genetrix - åh vad mysigt att få se bebisen igen. Det fick vi också i morse! Nu har vi dessutom en härlig videofilm som vi kan titta på om-och-om-och-om igen!

Allt såg fint ut och BM sade att vi har en jättefin men lite morgontrött bebis... (var där kl 07.30) Den väger 899g, eller som sambon sa: "som ett mjölkpaket som man druckit ett halvt glas ur". Det är 3% mindre än normalt, och jag är såå glad att den inte låg över. Har ju en skräck att jag ska få föda ut en 80cm-bebis eftersom sambon är så lång (1.97). Vi såg inte heller vad det var för kön, och det var inte heller meningen. Så gissningstävlingen fortsätter. De flesta gissar på flicka. Vi får väl se...

• Kardemumman

Missisola - ja, tydligen! Hon mätte huvud och buk och kunde på så sätt räkna ut vikten. Imponerande!

• Kardemumman

Missisola: vilka härliga ungar du har (i plugget alltså)!

Decemberflicka:- vilken läbbig navel, du kanske har fått ngn infektion? Du borde kanske kolla upp den?

Alie: säger som Mab -vad blev det på Ikea??

Från det ena till det andra...
    Lyllo: är "Att föda" bra? Rekommenderar du en som är lite skraj att läsa den?

• Kardemumman

Lyllo: tack för recensionen, jag ska beställa boken!

Alie: läckert hus!!! Där får ni plats med många ungar (och hundar).

Vilda Maria: vad skönt ni verkar haft det! Och Ronda finns ju kvar, för er lyxputtar som kan åka dit snart igen!

Liten: klart du ska ta med en kompis! Ingen vet ju hur er familjesituation ser ut och det skulle väl heller inte spela någon roll. Men ring och fråga om du är osäker.

Själv ska jag snart sticka iväg till sjukgymnasten för ännu ett besök. Hittills har det ju gett föga resultat och har hon inget revolutionerande att komma med tror jag att jag skippar det där och kör mina egna övningar istället. Ska f.ö. simma ikväll igen - ska bli sååå skönt!

• Kardemumman

A lie: förstår att det känns knepigt med sådan arbetssituation. Samtidigt verkar bankerna vara måna om att låna ut pengarna nu förtiden. Har ni varit i kontakt med lite olika bakner? Vi har våra lån i Skandiabanken och är mycket nöjda med både service och ränta (2,89% f.n). Så ett tips är att kontakta dem, om ni inte redan gjort det. Håller tummarna för er.

Apropå "ekonomi" så fick jag ett glatt besked av sambon när jag kom hem. De hade ringt från Barnens Hus och gett oss rabatt på vagnen. Jag hade nämligen fått ett annat pris på telefon än det faktiskta priset som vi fick betala vid beställningen. Jag påpekade naturligtvis detta, men eftersom jag inte antecknat namnet på personen jag pratat med var det svårt att hänvisa vidare. Expediten noterade iaf min synpunkt och idag hade de alltså ringt och sagt att vi ska avdrag på summan motsvarande hjulen (ca 1100 kr). Och detta utan att jag ringt och tjatat en enda gång. Sånt är trevligt!

• Kardemumman

Gomorron LabLover, Mab och alla andra som så smått börjar kvickna till.

Själv har jag varit uppe sedan 06.30 och hunnit äta frukost, läsa tidningen, surfa och nu har även sambon kommit upp. Trist att inte kunna utnyttja en sovmorgon, men man får ju mycket ut av dagen.

Verkar bli fantastiskt fint idag, men kallt *brrrr*. Vill ha vår nu!

Min bebis är också rätt lugn av sig, men brukar vakna samtidigt som jag på morgnarna, så vi får hälsa God Morgon på varandra innan vi kliver upp. Mysig vana!

• Kardemumman

Damon: fyyy vilken knäpp BM! Vore jag du skulle jag prata med min ordinarie när hon är tillbaka, för sådär får man faktiskt inte säga! Bry dig inte om henne, hon hade nog en dålig dag!

Missisola: mysigt! Har ni köpt eller snickrat själva? Har du ngt kort på den? Själva har vi tänkt oss spjälsäng. Hittade en på Blocket som verkade fin, men den var såklart redan tingad när jag ringde. Om jag inte hittar ngn fin begagnad blir det nog en Gulliver från Ikea.

Decemberflicka: fin sajt! Ser fram emot mer info och bilder.

Börnen: låt oss få se dina fynd. Hojta till när du lagt ut bilder!

På Kardemummafronten kan jag rapportera att det äntligen - efter 1 års boende - äntligen inhandlats tyg och stänger till vardagsrumsgardiner. Har letat halvt ihjäl mig efter ett visst sorts tyg som jag sett inne i huvudet men inte i någon affär. Nu har jag hittat det, och har dessutom fått löfte av mamma att hon ska hjälpa mig att sy dem när jag åker hem veckan efter påsk. Så snart ser det ut som hos folk även hos oss!

Har även varit och ögonshoppat bebiskläder, klämt och känt på de små plaggen i strlk 50. Hade jag inte varit ensam hade jag definitivt handlat något, men sambon vill vara med när vi köper första grejerna så jag fick snällt hänga tillbaka dem. Bra för karaktären om inte annat!

Nu blir det soffan och en god bok. Sedan ska jag fixa lite käk - det blir grön curry ikväll. Och så Fame Factoryfinal såklart!

Kram på er, alla mina favoritpinglor!

• Kardemumman

Ny magbild här också. Det känns som att den växt massor men när jag jämför med förra bilden tycker jag den ser i stort sett likadan ut...

• Kardemumman

Tjoho - sängen fanns kvar! Vi ska åka och titta på den nu. 300 spänn ska de ha inkl täcke och madrass. Kolla här: www.blocket.se/view/4589989.htm&l=0&c=1&city=0. Återkommer med rapport om nån timme.

• Kardemumman

Vi köpte sängen! Den var fin och fräsch, trots att den har några år på nacken. Ergomadrass och duntäcke följde med på köpet. Täcket ska jag tvätta och madrassen ska jag syna noga i dagsljus innan jag bestämmer mig för om den går att använda eller inte. Däremot kommer det medföljande spjälskyddet att få flyga - det var jättefult! *s*

Så nu har vi köpt vår andra pryl till Lillis!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas