Inlägg från: VildaMaria |Visa alla inlägg
  • VildaMaria

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hoppar in här lite sent, har inte kollat in DeLuxPingle-tråden förut!

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    A lie BF 11/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    LabLover BF 20/6
    VildaMaria BF 4/6

Juli:
    Mab79 BF 17/7

• VildaMaria

Helloj decemberflickan och ni andra DeLux-pinglor!

Jag är i vecka 24+5 nu. Peppar peppar men hittills inga krämpor. Enda "problemet" att jag inte kan sova på mage längre vilket jag verkligen längtar efter! Enda sättet jag sover bra på. Var på Jysk igår och köpte 4 fluffiga kuddar så nu ska här pallas upp i sängen så kanske jag får hyfsad sömn. Förut var problemet kläderna, men det har jag löst tack vare HMs rea på rean - billigt!

Ska på Köns-UL 1 mars (är alltför nyfiken av mig för att kunna låta bli) och sen ska jag och sambon åka på lite semester och ladda batterierna inför slutspurten. När vi kommer hem är det 10 veckor kvar!

• VildaMaria

Halloj Mab79, Kardemumman, A lie och alla andra DeLux-pinglor!

Kul att vara med i detta gäng som väntar sommarbarn!

En liten presentation av mig själv: jag är 31 år, bor på landet utanför Mariefred och jobbar i Stockholm. Är alltså Stockholms-pendlande landsorts-bo. Jag bor med min sambo och våra tre hundar i ett mysigt litet hus nära Mälaren. På fritiden spelar jag (normalt) handboll och är målvakt så det blev snart dags att sluta när jag testade positivt. Det gick bra för min egen del, men mina lagkamrater tyckte inte det var så roligt att skjuta på mig längre när kulan började anas. Jag saknar redan handbollen något grymt så vi får väl se hur länge jag lyckas "hålla mig borta".

Ha det så gott med alla växande magar!

• VildaMaria

Haha! Vad glad jag blir! Jag fick välja mellan Huddinge och Södertälje (ja, om jag ville fick jag välja vad som helst men dessa två är närmast mitt hem och dessutom på vägen till/från jobbet). Min barnmorska berättade lite om de två, och sa att Huddinge är ett stort och fint universitetssjukhus javisst och så vidare, och att Södertälje är mindre men att alla nödvändiga resurser finns. Jag frågade vad hon själv tyckte, och då sa hon att hon tyckte Södertälje är bättre på så vis att det är mindre och mysigare, och chansen att få stanna kvar någon dag extra om det skulle behövas är större på Södertälje då Huddinge tydligen är högre belastat. Besöksmöjligheterna bättre likaså. Då har jag alltså inte valt galet verkar det som

• VildaMaria

Hihi! Vi åker nästan vägen varje dag till jobbet, så vi behöver bara öva på sista biten

• VildaMaria

Majken, för mig är det prexis tvärtom eller vad man ska säga.

Jag har testat detta vid flera tillfällen eftersom man kan addera fler svar varefter man vet...först var det 75% för flicka, sen runt 65, också nu idag 53%. Och på UL för några veckor sen sa de att det såg ut att vara en pojke. Jag trodde själv från början att det var en flicka. Har jag en liten könsbytare i min mage

1:a mars ska jag på Köns-UL för nu tänkte jag att jag ska ta reda på det om möjligt!

• VildaMaria

Måndag och lättretad...
    Men det är alla hjärtans dag då måste man försöka vara snäll och inte sura på kollegorna. Men dagen på jobbet började med städning av luktande kylskåp, tömning av äcklig disk som stått sen i fredags, samt att någon gjort räserränder i toaletten.

Och jag går igång på alla cylindrar...morr! Men snart ska jag rymma från kontoret och ut på ärenden.

Ha en skön alla hjärtans dag allihopa och jag hoppas att någon ger er en fin dag!

• VildaMaria

Jag satt också på Centralen och försökte ta mig hem igår...vilket kaos...och det var etter värre i morse. Timslång försening...

Jag vill att det ska vara våååååår nu!!!

Magen växer så det knakar, jag har inga magbilder än men det börjar väl bli dags. Men ändå känns det som att det är periodvila nu, det händer liksom inget särskilt. Har jag blivit fartblind eller?? Magen växer ju ändå 1 cm i veckan både utåt och uppåt, men det är precis som om man har vant sig.

Är det någon som känner igen sig som också tycker det är lite väl segt just nu?

Jag försöker hitta på lite projekt som får det att kännas som att det händer något så här i väntans tider. Igår köpte jag en sån där "Min första bok" där man kan fylla i massa grejor åt bebisen. Man kan ju börja redan nu med vissa fakta och bilder.
    Och så ska vi försöka oss på att bygga en egen vagga eftersom vi är i total avsaknad av släktklenoder och vill skapa en egen åt våra kommande barn. Min sambo är väldigt duktig med trä och jag kan måla hjälpligt. Så jag har fixat ritning och snart ska sambon börja bygga!

• VildaMaria

Det som är extra roligt är att vi kan bygga den tillsammans! Gubben snickrar och jag målar. På så vis blir det ett litet projekt vi har tillsammans. Och dessutom är det kul om vi kan få till en ny släktklenod som vi båda har varit med och tillverkat. Har man inga traditioner/klenoder får man skapa egna

• VildaMaria

Börnen, jag upplever precis samma positiva saker som du så här i mitten av graviditeten. Det enda negativa är att jag inte kan sova någon kvalitetssömn men det är väl bara att vänja sig. Annars mår jag oförskämt bra.

Mab79, jag håller tummarna för dig idag! Spännande att få se den lilla filuren...tänker du be dem tjuvkika på könet också?

Kardemumman, jag fuskar lite med vaggan, jag har hittat en fin bild av en vagga på nätet, och översatt den till en ritning. Har inte hittat några vettiga färdiga ritningar tyvärr. Men den jag gjorde verkar funka, har gjort en fullstor mall i kartong av gavlarna (som är det mest invecklade) så nu är det bara att sätta sambon i arbete

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas