Hallå på er pinglor!
Tog en tur i era gallerier och hujedamej vad det växer i stugorna runt om i vårt avlånga land - såå fina magar ni har!
Missiola:
Ett sådant påskträd har prytt torget i min stad också - ganska kul, tycker jag!
Angående förlossningen så har ju jag varit med om en för 14½ år sedan och det jag kommer ihåg som "värst" var trycket bak mot ändtarmen - (kändes som att försöka klämma ut en vattenmelon ur "fel" hål).
Jag mådde jätteilla av lustgasen och vill INTE ha den igen, tyvärr
Mina tankar just nu är att ta EDA samt ev. bäckenbottenbedövning OM det behövs. Hoppas ju förstås att det ska räcka med värme, massage osv...men OM jag behöver mer så tar jag det utan att tveka...
Decemberflicka:
Jag fixar inte heller mask för ansiktet, men förra gången jag sövdes så fick jag andas syrgas direkt från "röret", de tog alltså bort själva masken - det kanske man kan göra för dig också??
Nu börjar det bli riktigt jobbigt, tycker jag....har ofta ont på insidan av bukväggen, Myran sprattlar ofta väldigt mycket när jag vill sova och eftersom h*n ligger på tvären så gör det så förbaskat ONT i sidorna!!
Har också börjat bli sååå trött i ryggen, men som tur är så har jag ju en underbar make - så varje kväll får jag jätteskön massage och lugnande beröring på mina onda ställen *puss på honom*
Idag har vi hämtat ut ett prova-på-paket från Pampers, innehållande lite blöjor, våtservetter, amningsinlägg, bröstvårtscreme och lite övrig info - det får man gratis om man skriver ut en lapp från Pampers hemsida och tar med sig till typ Babyproffsen - GRATIS är alltid trevligt
Vi har också fått en första skiss på ritningen av vårt kök, nu ska vi kolla in denna skiss noga...ändra, trixa, fixa osv så får vi hoppas att vi blir nöjda så småningom. Men FY vad dyrt det är - jag vill inte vara så styrd av ekonomin, vill vinna en miljon eller två...*suckar längtande*
Ha det så gott / Majken