Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hej på er!

Våren är på G.....idag har vi haft +8 - +9 grader ute...HÄRLIGT

Lyllo:
    Mysko....det kanske ÄR så att vi som har moderkakan i framkant får en mer platt mage i profil (läs fyrkantig ) ???

A lie:
    Fy vilket tirst hus...där skulle jag aldrig vilja bo *ljuger så tungan blir kolsvart*
    Åhh, det var ju kanonfint ju....jag gillade precis ALLT, t.o.m tapeterna...
    Hoppas verkligen att ägarna ger er en visning - det handlar väl om pengar eller??? Är ni beredda att ge mycket mer än 2,5 milj. så borde ju det intressera dem....Håller tummarna

Nu vill den kaxiga tonåringen också in på nätet så det är väl bäst att hon får det då....det gäller ju att välja sina strider

Ha en bra kväll allihop!

I morgon är det första gången på föräldra-kursen - spännande!!
    Det närmar sig så sakteliga......

• Majken

God lördag alla pinglor!
    Här har det städats och fejats hela fm och nu är det såå fint och doftar så gott här hemma *nöjd*

Igår var första tillfället på föräldrautbildningen och det var supertrevligt, ett härligt gäng människor (vi var 5 par - ett par saknades dock) i blandade åldrar och med olika bakgrunder - KUL
    Till och med maken tyckte att det var trevligt och stiftade genast bekantskap med en kille - de fann varann direkt

Alla har BF under maj månad (1/5, 14/5, 19/5, 22/5 och så vi sist...31/5) så det ska bli kul att se om vi föder i den ordningen
    Barnmorskan var jättegullig och ingenting kändes "töntigt" - längtar redan till den 1/4, som är nästa tillfälle!

Sen var vi och lämnade in vår husritning för en offert på ett kök - äntligen börjar det hända grejer . Vi har oxå kollat ut vitvarorna (rostfritt) och fyyy bubblan vad dyrt det är !!!

Nu har vi förmånen att ha en kompis som jobbar med vitvaru-försäljning så vi hoppas att han kan göra ett bra pris. "Utpriset" på det vi kollade ut ligger på 58.000:- för kyl/frys, induktionshäll, varmluftsugn med vissa finesser, inbyggnadsmicro, diskmaskin och köksfläkt/kåpa, så nu inväntar vi kompisens pris på detta - hoppas han kan göra ett dunderpris

Ha en fantastisk lördag tillsammans med era sambor/män/killar/hundar/hästar/katter och framförallt med era
    magar
    // Majken

• Majken

Vad hände med ordet hästar???

Ha en fantastisk lördag tillsammans med era sambor/män/killar/hundar/hästar/katter och framförallt med era magar skulle det ju stå

• Majken

Äsch... det går ju inte att få in ordet hästar i raden av djur ju
    Ni vet vad jag menar

• Majken

Hejsan hoppsan alla aktiva pinglor!!!
    Här har det skrivits i helgen minsann - KUL!

Dec-flicka:
    Jättefin hemsida *önskar att jag kunde...*

Damon:
    Pucko-BM - att du klarade av att hålla tyst, jag hade nog blivit galen

Ska kolla runt på era bilder men måste bara få skriva av mig först....

Igår kväll (sent) när jag skulle vända mig i sängen så högg det till och började "krampa" långt ner i magen mot vä ljumske. Det gjorde så jävulskt ont att jag bara kved och blev faktiskt lite rädd....
    Det satt väl i ca 2-3 minuter och jag började nästan gråta av både smärtan och rädslan. Maken höll om mig efteråt och tyckte att vi skulle ringa till förlossningen, men jag tvekade. Kände Mini-Myran röra sig så jag antog att allt var lugnt och somnade till slut.

När jag vaknade i morse däremot så kände jag ingenting, Mini-Myran som alltid brukar böka runt på morgonen gjorde inga tillstymmelser till att vakna....
    DÅ blev jag rädd och bestämde mig genast för att ringa till min BM och precis när jag skulle kliva upp till telefonen så kom där en välbekant buff i sidan och sedan blev det full rulle en stund innan det lugnade ner sig, så jag ringde aldrig...

Nu tycker jag iofs att det varit lugnare än vanligt hela dagen, men jag känner att det buffar och sparkar emellanåt - dock inte lika mycket som det brukar??
    fundera på om det kan vara så att Myran lagt sig tillrätta med huvudet neråt och om det var det som kramade igår??
    Vad tror ni???

genetrix:
    Du är ju en guru härinne....vad tror du???

Ska kolla runt hos er nu, en är kvar här på FL ett tag till, så OM ni har några teorier om vad jag råkat ut för så skriv gärna....

• Majken

Börnen:
    Det låter ju som en trolig förklaring...men du skriver att "senast det hände mig..." Kan det hända hur många ggr som helst menar du? Självläker de igen eller bildas det nya eller hur funkar det? Man kan väl inte slita av en massa ligament och sen klara sig utan dom?
    Du som ska bli läkare kanske kan svara även på dessa funderingar??

• Majken

Börnen:
    Tack för ditt svar, jag kanske ska ta och ringa till min BM imorgon ändå?
    Din teori låter ju helt trolig och det kanske är så att ligamenten töjs/slits av, men nu känner jag nog ändå att det kanske är ide´att prata med ett proffs på området - för det var verkligen läskigt!!

• Majken

Genetrix:
    Jag ringer nog imorgon och frågar för säkerhets skull.
    Kan ju vara så att den vänt sig åt rätt håll, men tycker nog att det känns som om den fortfarande ligger på tvären och kickar mig i sidorna

• Majken

Börnen:
    Vet precis vad du menar - har också mkt sammandragningar så fort jag gör något
    Känner också en konstant smärta fast liksom på insidan av bukväggen - ibland tror jag att den kommer spricka (allvarligt). Ska passa på att fråga om det oxå, när jag ringer i morgon...

På tal om att gnälla....jag tycker att jag gnäller HELA tiden just nu - stackars maken - men jag vill inte vara gravid längre....jag vill ha bebsien nu!! (har inte gillat att vara gravid över huvud taget - det är bara ett onödigt ont och en enda lång väntan på något bättre)

• Majken

Hej på er alla i det vackra vårvädret *äntligen!!!*

Ringde BM idag och ska få komma dit i morgon, så ska hon känna på magen samt lyssna på Myrans hjärtljud - skönt!
    Det har känts bättre idag och jag känner att det är liv och rörelse därinne, man blir ju lätt lite nojjig efter en så´n grej som hände häromdagen.

Skönt att läsa att jag inte är ensam om att "ogilla" att vara gravid, det känns ibland som om det är lite tabu att tycka så. Jag önskar ju att jag tillhörde den kategori av kvinnor som verkligen njuter av sin graviditet, men nu gör jag inte det och ibland funderar jag allvarligt på hur f*n jag ska orka med detta i drygt 2 månader till???

Då är det tur att det finns en massa härliga cyberpinglor att "snacka" med - NI är så gulliga allihop

Idag har det inte hänt så mky, har haft en halsond tonårsdotter hemma från skolan och vi har kollat lite video & bara pratat lite....Rätt mysigt faktiskt!

Börnen:
    Tänker på dig och hoppas att du tar kontakt med din BM och kanske får någon att prata med, man är ju sååå duktig på att oroa sig för allt möjligt nu när man är gravid. Tycker det låter som om du verkligen behöver slå av på takten lite...har du tänkt att läsa terminen ut eller tar du uppehåll snart??
    Jag menar...du mår illa nästan jämt och spyr rätt ofta, pluggar i ett sjukt snabbt tempo just nu, har flyttat och mår inte så bra - LYSSNA på din kropp och själ nu och försök att varva ner lite....
    KRAMAR i massor till dig, vännen

• Majken

Hej på er påskpinglor

Idag slutade maken tidigt och vi var på stan och fikade - mysigt att sitta på cafe´tycker vi! Passade på att handla lite nya kläder till Myran, det var köp 3 - betala för 2 på Lindex och jag hittade några fina body´s, ett par byxor samt en liten outfit innehållande byxa, tröja och 2 små "tossor".

Ang. "förfallet" så kan jag mot min vilja också söka medlemsskap i klubben Har inte sett min "buske" på länge och bruka be maken att hälsa till henne om han träffar på´na .
    Försöker raka lite på måfå emellanåt, men vet inte riktigt hur det ser ut eftersom jag inte kan se "runt" magen *fniss*
    Benen kommer jag att vaxa innan våren kommer på allvar...

LabLover:
    Fy vad trist med vagnen - men skönt att läsa att du har humöret uppe ändå! En klyscha.....den som väntar på något gott.... (väntar alltid för länge, eller???). Skämt åsido - hoppas ni blir extra glada när den väl kommer...

Börnen:
    Vad klokt av dig - det här behöver du nu, vännen
    Du kommer förmodligen att må mkt bättre när prestationen släpper och du kan ta hand om dig själv. Du som ska bli doktor måste ju föregå med gott exempel härinne och lyssna på din kropp och dess signaler...
    Unna dig en tid av lugn och ro nu....för vi vet inte vad som väntar runt hörnet...

Långfredagen ska vi fira med god mat hemma hos goda vänner och på påskafton ska vi till dotters farfar (min ex-svärfar) för att fira hans 60-årsdag. Sen vill vi bara vara hemma och njuta av vårvärmen som är på G - är det någon som vill umgås med oss, så är de hjärtligt välkomna hit!
    Svärföräldrarna bor en bit bort och mina föräldrar är på Gran Canaria (i 3 veckor!!!). När pappsen kommer hem igen så är det dags att dra igång vårt husprojekt - vi ska börja gräva för grunden när han är tillbaka *längtar*

Ha nu en riktigt GLAD PÅSK på er....har ni lust att ta en fika, så kanske vi "häxor" kan stämma träff på Blåkulla??!

• Majken

Hej hopp i vårsolen!
    Hoppas ni har det bra?
    Ville bara titta in och säga hej även idag!

Mab:
    Hoppas verkligen att "vår" delux-tråd fortsätter, även när de små deluxbebisarna kommer....Det får vi väl helt enkelt se till att den gör?!
    Förhoppningsvis får vi väl en liten stund över nån gång under dagen så att vi kan hålla koll på varann

nancyDrew:
    KUL att du tittar in och GRATTIS till att fått veta att ni har en liten deluxflicka i magen *avis* (vill också veta...)

Nu ska vi snart åka till goda vänner på mat och vet ni vad...???
    Tonårsdottern ska vara ensam hemma med några kompisar och ibland nojjar jag upp mig över att de ska hitta på nå´t som vi inte skulle uppskatta - det är NU allvaret med föräldraskapet börjar *suck*

Men, men det gäller att försöka lita på dom - iallafall tills motsatsen bevisats, fast det är jobbigt med alla rädslor man börjar få över denna frigörelse hon går igenom nu...

Ha en härlig helg / Majken

• Majken

Hejsan pingles!
    Hoppas ni alla mår bra i påskvädret?

Tonåringarna skötte sig utmärkt i fredags och det var skönt att komma hem och se att allt var "lugnt"

Vi var som sagt bortbjudna både fredagen och igår och oj, oj, oj vad vi har ätit . Lyxig fredagsmat bestående av oxfile´med pot.gratäng, varm sallad (sparris, svamp, vitlök och cashewnötter wokade i soja och socker och till dessert blev det vit chokladmousse med varma hallon - MUMS!!!

Igår var det sedvanligt smörgåsbord med påskmat i alla former, sill, lax, janssons frestelse, 3 olika pajer, bröd, ostar och återigen goda desserter - vilken mathelg!!!
    Har säkert gått upp 3kg på 2 dagar

Idag fixar jag lite i trädgården samt att maken desperat försöker få ihop HD:n innan husbygget tar fart om 1-2v, sen lär väl tiden inte räcka till så mycket annat än just husbygge - jo, vi får väl försöka klämma in en förlossning oxå

Ha en härlig söndag!

• Majken

A lie:
    Din mage är verkligen jättefin - så liten och nätt *skulle gärna ha en likadan*

• Majken

Missiola:
    TACK så mycket *ler förläget*
    Själv tycker jag att den är mest "stor och klumpig" och nu är det ju ett tag sen jag la in en bild. Är i v 31 (30+4) nu och tänkte ta en bild mot slutet av veckan

• Majken

Hallå på er pinglor!
    Tog en tur i era gallerier och hujedamej vad det växer i stugorna runt om i vårt avlånga land - såå fina magar ni har!

Missiola:
    Ett sådant påskträd har prytt torget i min stad också - ganska kul, tycker jag!

Angående förlossningen så har ju jag varit med om en för 14½ år sedan och det jag kommer ihåg som "värst" var trycket bak mot ändtarmen - (kändes som att försöka klämma ut en vattenmelon ur "fel" hål).

Jag mådde jätteilla av lustgasen och vill INTE ha den igen, tyvärr
    Mina tankar just nu är att ta EDA samt ev. bäckenbottenbedövning OM det behövs. Hoppas ju förstås att det ska räcka med värme, massage osv...men OM jag behöver mer så tar jag det utan att tveka...

Decemberflicka:
    Jag fixar inte heller mask för ansiktet, men förra gången jag sövdes så fick jag andas syrgas direkt från "röret", de tog alltså bort själva masken - det kanske man kan göra för dig också??

Nu börjar det bli riktigt jobbigt, tycker jag....har ofta ont på insidan av bukväggen, Myran sprattlar ofta väldigt mycket när jag vill sova och eftersom h*n ligger på tvären så gör det så förbaskat ONT i sidorna!!
    Har också börjat bli sååå trött i ryggen, men som tur är så har jag ju en underbar make - så varje kväll får jag jätteskön massage och lugnande beröring på mina onda ställen *puss på honom*

Idag har vi hämtat ut ett prova-på-paket från Pampers, innehållande lite blöjor, våtservetter, amningsinlägg, bröstvårtscreme och lite övrig info - det får man gratis om man skriver ut en lapp från Pampers hemsida och tar med sig till typ Babyproffsen - GRATIS är alltid trevligt

Vi har också fått en första skiss på ritningen av vårt kök, nu ska vi kolla in denna skiss noga...ändra, trixa, fixa osv så får vi hoppas att vi blir nöjda så småningom. Men FY vad dyrt det är - jag vill inte vara så styrd av ekonomin, vill vinna en miljon eller två...*suckar längtande*

Ha det så gott / Majken

• Majken

God kväll på er pinglor!

Igår kväll så drabbades jag av en HEMSK klåda , inte den "vanliga" på magen/brösten som antagligen beror på att huden töjs ut - utan en vidrig klåda på HELA kroppen. Jag rev och rev och trodde på allvar ett tag att jag skulle bli tokig .
    Läste i nån tidning idag att man kan ha för mkt histamin pga av nå´t med levern, så därföt frågar jag nu Dr Börnen (eller er andra oxå förstås) vet ni något om detta??
    Som tur är ska jag till BM imorgon så jag ska fråga henne också - hursomhelst så var det en riktigt obehaglig känsla...

LabLover:
    Vi hittade en jättefin babystol med bas på www.blocket.se, den var bara 6 månader och jättefräsch - priset var ca 50% av nypriset - kanske nå´t att kolla upp??

Damon:
    Nu är det ju så att vi HAR fastnat för det här med rostfria "vit"varor OCH induktionshäll *skäms en aning för att man faller för trender*
    Snickerierna kommer att vara lackade i en ljus färg (creme-vit, troligtvis) och därför vill vi bryta av med rostfritt istället för vita vitvaror - det kan lätt bli FÖR ljust annars?!

Missiola:
    Vårt påskträd pyntades av dagisbarn från olika delar av kommunen, det var t.o.m reportage om det i lokaltidningen - gulligt värre
    Jag tycker oxå att Leo är ett jättefint namn - kör på det om ni vill det och strunta i alla topplistor.

Själva har vi jättesvårt att hitta olika namnalternativ, det enda pojknamn vi har funderingar på är Samuel, men det är inte på något sätt "bestämt.
    Det flicknamn som ligger mig närmast hjärtat är ju "Majken" men tyvärr har jag varken maken eller dottern med mig här *suck*
    Ett annat flicknamn som ligger på topp är Malvina och det kanske lutar åt det (om jag inte lyckas omvända de andra två till att acceptera en liten busfröken vid namn Majken)

Ha nu en mysig kväll så hörs vi imorgon igen och då ska jag lägga in en bild på magen samt uppdatera er lite ang. tillväxten på Myran...

• Majken

Oooops, jag glömde ju....
    En av mina bästa kompisar fick igår en liten tjej
    Det lilla livet vägde 3125 g och var 48 cm lång och då hade min kompis gått 4 dgr över tiden. De åkte in i går em och 4 timmar senare var allting klart, hon gick inte sönder någonting och allt gick precis som det skulle...

Barnmorskorna hade sagt till henne att det var en sån där perfekt förlossning som bara ett fåtal kvinnor får glädjen att ta del av *vill oxå ha en sådan förlossning*

GRATTIS gumman!

• Majken

Hejsan hoppsan

Tack alla som har frågat ang. min klåda - söta er!
    Som tur är så försvann den ju ganska omgående och det har inte kommit tillbaka . Jag frågade BM idag och hon sa att om levervärdena rusar i höjden så brukar inte klådan avta utan snarare bara bli värre. Men OM den kommer tillbaka så ska jag ringa MVC eller förlossningen direkt och åka upp för att kolla levervärdena under pågående "kliattack"

Som sagt så var jag hos BM idag och nedan kan ni följa min nuvarande status, detta i v 31+1

Vikt: + 2 kg sen sist (totalt ca 12 kg)
    Bltr: 110/60
    Hb: 119
    B-glucos: 5,6
    SF-mått: 33 cm (+ 4 cm sen 7/3 )
    Hjärtslag: 145 sl/min

Myran for omkring som bara den när hon kände på min mage och BM sa att det kan inte vara en jättebebis därinne, för då skulle den inte ha så mkt plats att fara omkring i - skönt, tycker jag som ju oroar mig för en 5,3 kg´s eftersom mitt SF-mått ligger nästan utanför den övre kurvan.

BM menade på att det KAN vara så att jag har x-tra mkt fostervatten + att Myran oftast ligger på tvären och det kan tydligen påverka så pass att livmodern hamnar högt upp och ger ett "felaktigt" SF-mått.

Fortsätter kurvan att ligga så pass högt så gör de ett extra UL i v 37, bara för att vara på den säkra sidan och det känns bra!

Vad mysigt det låter med sexdrömmar förresten *suckar längtansfullt*
    här finns varken lust eller drömmar och jag SAKNAR det verkligen, hoppas det kommer tillbaka så småningom...

Idag kom svärfar upp för att hjälpa oss riva ett gammalt vedskjul och han hade med sig en del bebissaker från min svåger med sambo

Så nu har vi ett jättefint baby-gym - som ett täcke att lägga på golvet, med en mjuk båge över som innehåller lite gulliga nallar att titta på när man är uttråkad.
    Sen var det också en Winnie the Pooh - babysitter, oxå den jättegullig, samt att de hade skickat med två stora påsar med unisex-kläder i stl 50-56 och 62-68, en påse typiska" flick-kläder" och en kartong med typiska "pojk-kläder"
    Så ikväll har det tvättats härhemma, det är sååå mysigt att bara få pilla och ta på de där små kläderna - snacka om att man längtar

Det blev ingen magbild idag, men ska försöka få till en tills i morgon
    Ha en bra kväll alla favvopinglor

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas