Inlägg från: Metropolis Diana |Visa alla inlägg
  • Metropolis Diana

Hål i öronen?

Men om man nu tar hål på sin bebis? Visst dövar man med lite is eller nåt?

Tänk förr när man opererade spädbarn utan narkos och bedövning, man utförde till och med hjärtoperationer på dem. Det är inte sålänge sen....

Så ett par hål i öronen om man bedövar lite med is, ingen undergång direkt.... Jag är glad att jag inte minns när jag fick mina hål i öronen. Jag kommer inte ihåg någon smärta....

Är visserligen spruträdd idag... finns det en koppling?

• Metropolis Diana

Trodde inte det heller, så därför förstår jag inte vad vissa menar med övergrepp??

Är inte att torka sin unge i stjärten ett övergrepp då? Eller när den är bångstyrig bära iväg sitt barn och ge den en time out?? Öhm...vi är föräldrar och vi själva borde väl kunna avgöra vad som är ett övergrepp eller inte?

Okey finns kulturer där mamman inte kan styra detta själva exempelvis könsstympning. Men hade de mammorna haft en annan bakgrund så kulle de nog välja att inte könsstympa sina döttrar... *en fundering bara*

• Metropolis Diana

Sapho: När du vaccinerar din unge mot eventuela sjukdomar (som knappt existerar idag) är inte det ett likadant övergrepp?

Jag vill bara få er att lägga er energi på viktigare saker än som om man väljer att ta hål i sitt barns öron eller inte...

Vart går gränsen för ett övergrepp då?

• Metropolis Diana

Ja visst är det så, men hur vanliga är de sjukdomarna? Jag vaccinerar min dotter givetvis, men ville bara jämföra.

• Metropolis Diana

Men vart går gränsen då?

• Metropolis Diana

En bra gräns, men om ingreppet görs ordentligt så är det inte många procent som får medicinska problem. Jag tycker det är fint med örhänge men kommer inte att göra hål på min dotter när hon är så liten som 6 månader för vad ska hon med de då till? Men sen när hon kanske är en fyra år och inte riskerar göra sig illa på sina örhängen då ska hon få hål om hon vill.

• Metropolis Diana

Sapho: Idiot kan du va själv som lägger energi på att tycka illa om folk som tar hål i öronen... Dagens stora världs problem...

Öppna ögonen och se på saker från olika håll och lägg energi på viktigare saker. Riktiga övergrepp som sker i världen exempelvis.

Svar på tråden Hål i öronen?