• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Förhoppningar

Nej varför skulle jag göra det?
    Varför riskera mitt barn nickelallergi genom ett onödigt ingrepp på hennes kropp som hon kanske inte uppskattar?

• Barn o Katt Mamma

Skämtar du, eller???!!!!

Det är det väl ingen som gör heller.......

• Tesselonika

Nej, och jag skulle aldrig komma på tanken att göra det heller...

• jenny b

det är egentligen 18 års gräns på det i sverige

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • Hanna1984

Nu frågade jag dom som gjort. Jo, det är faktikst kultur i dom flesta länder. Nickelallergi är också svårt eftersom allt är nickelfritt idag. Hade det varit kultur i sverige, hade det vart lika vanligt som att gå på toaletten och inget märkvärdigt.

• Mrs Jane Doe

Nej! Skulle aldrig komma på tanken!

• Marija79

Nej, kommer aldrig att göra det heller! Det gjordes på mig när jag var väldigt liten och slutade med infektioner, idag använder jag inte ens örhängen för jag tycker det är fult.
    Dessutom är det i Sverige olagligt att göra hål i öronen på barn som är under 12 månaders ålder.

Min dotter ska få hål när hon är 12 och kan bestämma själv om hon vill ha dem eller ej.

• MammatillMeja

fast det är ju helt klart extremt opraktiskt med örhängen på så små.får panik bara av tanken på att meja skulle ha pluttar i örona,som gjorda för att pilla på å peta bort.

sen är det ju lite töntigt att göra en sån sak,så uppenbart bara för sin egen skull.ungen skiter ju i det.

• elrovi

Bara för att det är "kultur" i vissa länder behöver det ju inte innebära att det är bra för barnet...?

Svar på tråden Hål i öronen?