• Sapho

Hål i öronen?

Förjävligt rent ut sagt, även om barnet bara blir ledsen en stund. VARFÖR VARFÖR utsätta ett barn för det? Så jädra onödigt alltså!!! Både för själva övergreppet (ja ni läste rätt) samt risk för allergi.
    Blir så illa till mods när jag ser små barn har hål i örat. Vill bara slå till den människan som gjort så mot barnet.
    Ska man behöva växa upp med att ha hål i örat? Ska det vara en naturlig del i uppväxten att plötsligt undra varför man har hål i örat...ska man inte få välja det själv? Så himla skummt. Snacka om att visa upp sitt barn som en docka...inte gör man det för barnets skull iaf!!

• Sapho

Hanna1984: Men alla kanske inte är som du. Alla kanske inte vill ha hål i örat när de är små barn. Ska de behöva välja att låta det växa igen då? Ska de behöva i huvudtaget göra sådanna sorters val i 3-4åldern? De kan få för sig att föräldrarna blir ledsna eller vad som helst.
    Hur som helst, finns ingen bra anledning till att ta hål i öronen på barnen innan de kan fatta detta beslut själv!

• Sapho

Jag tog hål i öronen vid 7års ålder och tyckte det gjorde förskräckligt ont! Är glad att jag inte gjorde det tidigare, och de flesta gjorde heller inte det tidigare. Fanns ingen på dagis med hål i öronen. Ska det nu bli dagis där man liksom måste ha hål i öronen för att hänga med? HEMSKT!

• Sapho

Metropolis Diana: Du sticker en pinne genom örat på barnet! Tycker du inte att det är övergrepp? Det är förnedrande och man utför en fysisk handling som faktiskt gör kroppen illa!

• Sapho

jo det är hemskt att behöva ta spruta på barn...verkligen. Men det är bättre att de ska få en hemsk sjukdom som skulle påverka dom ännu mer! Eller hur?

• Sapho

Hur vanliga är de sjukdomarna?
    Hur vanlig tror du att de kommer att vara om ingen vaccinerar sig? Är väl hellre frågan man kan ställa sig!

Så jädra dumt, fasiken vad arg jag är nu. Idioter!

• Sapho

Brukar inte barnen säga ett knyst? Nähä det var något nytt, alla kan känner som tagit hål har tyckt det gjort ont.
    Sen att det numera är ovanligt med allergi...tror inte det, har du någon statestik på det? Det är heller inte alltid bara att låta det växa ihop så syns det inte, det kan bli som inbuktningar och synas ändå.

Hur som helst är ni så himla själviska så det visslar om det!

Svar på tråden Hål i öronen?