• xenaa

Hål i öronen?

Jag förstår inte varför man ska tycka att dte är någon slags tabu sak att göra hål i öronen på en flicka.

S länge jag vet så har alla flickor i våran familj fått hål i öronen antingen vid födelsen eller nån månad efter.

Och ingen utav oss lider av allergier. Så vill du göra hål på din dotter TS så gör de.

♥Är i v.36 - BF 16 juni - 30dagar kvar♥
  • xenaa

Kazam - Måste bara påpeka att jag fick mina hål när jag var 30 min gammal. och var oxå en pojkflicka när jag var liten hatade att ha örhängen vid en tidpunkt då jag lekte med bara pojkar. så då hade jag inga örhängen.

Min mamma tvingade mig inte att ha örhängen men när jag kom upp i tonåren så hade jag örhängen.
    förstår inte vad du vill komma med ditt inlägg. Visst att det kan vara tjejigt mm. men man kan ta ut örhängena med.

♥Är i v.36 - BF 16 juni - 30dagar kvar♥
  • xenaa

men Oh My God! Snäälla människor. jag fattar inte att man kan jämföra detta med övergrepp! och att se ner på en människa bara för att hon tagit hål på sin dotter. jisses. Ni har inget bättre än att hacka o hacka!

Vad ska man säga, det ingår i kulturen att göra hål på flickor, inget övergrepp och nej inget annat än hål i öronen här. Alltså inte tunga inte ögonbryn. Snälla varför ska man alltdi gå till det extrema och säga: varför inte göra i naveln oxå?

Skulle jag veta att vi får en flicka skulle jag oxå göra håll på henne i öronen när hon var några mån. Shit hoppa på mig för det.
    MEn nu väntar jag en pojke så då blir de inga hål.

Jag fick mina hål när jag var 30 MIN GAMMAL! På BB! shit man kanske skulle ha anmält sjuksköterskan som gjorde det! äsch! Så är det och kommer det alltid att vara inom vår familj. min mamma fick sina på bb, jag fick mina på bb, min lillasyster fick sina när hon var några mån gammal, min brosdotter fick sina när hon var några mån gammal och INGEN av oss har allergi eller lider utav detta!

♥Är i v.37 - BF 16 juni - 27 dagar kvar♥
  • xenaa

Men att säga att det är mest unga/WT föräldrar som gör hål i barnens öron är ju sjukt.
    Varför har detta ord "white trash" blivit så populärt i alla ämnen? man är WT hit och dit. Vem har egentligen rätt att säga att det är Wt och inte de? äsch.

JAg förstår inte varför folk ska göra en häna av en fjäöder. helt allvarligt. att kalla det för ett övergrepp är att överdriva ensmula va?

I mitt land är det väldigt vanligt att man gör hål på flickorna som barn, till och med inne på BB. Sen att det ses vara främmande här i Sverige är en annan sak. Men det är så det är. Vi har vår kultur och ni har eran etc.
    Att sen folk inte kan vara öppensinnade för vissa saker är en annan sak.

♥Är i v.37 - BF 16 juni - 25 dagar kvar♥
Svar på tråden Hål i öronen?