• Cluedo

Hål i öronen?

Alla får göra som de vill, och smaken är som baken, men jag tycker nog inte att så små bebisar ska ha hål i öronen.
    Och om mna nu måste ha det tycker jag nog att man tar hål i öronen hos en aukt. öronhålstagare som har en maskin som gör hålet snabbt och relativt smärtfritt(kort tid av smärta).
    Att göra hål med en nål tycker jag INTE verka schysst mot barnet då detta inte går lika snabbt och det är säkert mer ohygieniskt....
    vet att många blir arga nu och som början låter...
    Alla får göra som man vill, men smaken är som baken....

• Cluedo
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 14:01:21 följande:
    gravIDA. Du måste ju vara sjuk. Tror du att könsstympning är detsamma som hål i örona?
    Det är inte detsamma som könstympning, men i många länder gör man hål i öronen på bebisar för att det är kutum och kulturen i detta land och detsamma gäller tyvärr även för könsstympning....
    Så själva ingreppet är inte detsamma, men ibland de bakomligggande orsakerna....
  • Cluedo

Jag menade kvinnlig omskärelse, där man tar bort stora delar av underlivet för att "tillfredställa" mannens begär och minimera risken/Chansen till att en kvinna ska njuta.
    I manlig omskärelse(som jag inte heller gillar) tar man ju inte bort ex. själva ollonet som skapar njutning och inte för att mannens lustar ska dämpas utan av helt hygieniska skäl..väl?

Men det var inte det du ville ha svar på.
    Om ni ska göra hål i öronen(mina tre äldsta har det också) så gå till en riktigt öronhåltagare så blir det nog bra....

Over & Out

ha de

• Cluedo

När du skriver fräscht, vad menar du då?

• Cluedo

När du skriver fräscht, vad menar du då?

Svar på tråden Hål i öronen?