Inlägg från: Banana82 |Visa alla inlägg
  • Banana82

Hål i öronen?

Cluedo skrev 2007-05-18 14:02:07 följande:
    Alla får göra som de vill, och smaken är som baken, men jag tycker nog inte att så små bebisar ska ha hål i öronen.Och om mna nu måste ha det tycker jag nog att man tar hål i öronen hos en aukt. öronhålstagare som har en maskin som gör hålet snabbt och relativt smärtfritt(kort tid av smärta).Att göra hål med en nål tycker jag INTE verka schysst mot barnet då detta inte går lika snabbt och det är säkert mer ohygieniskt....vet att många blir arga nu och som början låter...Alla får göra som man vill, men smaken är som baken....
    oh, här måste jag få säga nåt... att göra hål med nål själv är aja baja, det är inte bra, men däremot, att göra hos piercare med kanyl är åtskilliga gånger bättre än med pistol... en pistol kan inte steriliseras till 100% och krossar vävnaden vilket kan ge mer skada, kanyler är engångs samt autoklaverade, och skär ett fint snitt, och det tar inte längre tid än med pistol, utan att det smäller och gör ont efteråt, med pistol så värker det ju ett tag, kanylen gör bara ont det lilla sticket
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Banana82
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 20:23:20 följande:
    mamma 86; Men då är du egoistisk som inte tar. HAHA.om flest barn tjatar ändå om hål typ efter 2..
    skulle mina barn (framtida, har inga) tjata skulle jag säga att de får vänta tills de är 15, då kan jag ta dem till en riktig piercer, skulle inte utsätta dem för pistol... min hål är tagna med pistol innan jag visste bättre, och håller nu på att växa igen för de varade konstant i 5 år... nu ska jag göra om med kanyl, men det kommer vara svårare än om jag gjort direkt, för pistolen krossar vävnad och idag har jag fina broskknölar i örsnibbarna pga detta
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
Svar på tråden Hål i öronen?