• Gumlan

Hål i öronen?

Det är faktiskt ganska praktiskt att ta hål på så små barn för då kan man sköta det bra och dom kan itne vara där o pilla med fingrarna o få infektioner... själv skulle jag inte klara göra det på min dotter, jag pallar ju knappt va med när hon ska vaccineras när dom börjar komma upp i 3 - 4 års åldern så är det ju himla opraktiskt för då kan dom ju pilla och dra i dom och dom skitar ju ner sig jämt osv... så ja vet inte när min dotter ska få hål

• Gumlan

jag fick hål i öronen när jag var 4 - 5, hade inga som helst problem... det var först när jag var 14 o tog hål i näsan o misskötte det och hade nickel smycken i som jag fick nickelalergi... så låt för guds skull inte era tonnåringar få hål

• Gumlan
    SparklingSnow skrev 2007-05-20 23:59:24 följande:
    Det har hänt många ggr att jag reagerat just på de nickelfria smyckena.
    tyvärr skrivs det ofta att saker är nickelfria fast dom inte är det, du kan inte få nickelalergi av ett smycke som inte innehåller nickel! självklar! Seriösa piercare vet vad som är vad. Man ska inte köpa såkallade nikelfria smycken i vilken affär som helst, för det kan innehålla nickel.
  • Gumlan

Jag piercar själv och har hårdpluggat håltagning och diverse smycken mm

• Gumlan
    SparklingSnow skrev 2007-05-21 00:10:30 följande:
    Hanna1984: Jag vet fler som råkat ut för samma sak, så jag är inte ett spec.fall.Ingen som tänkt på risken att små barn kan pilla ut örhänget och svälja det?
    risken att ett barn mellan 0 - 5 månader ska pilla ut sitt öronhänge o svälja det är nog lika stor som att den ska ställa sig upp, gå ut i köket o komma åt något farlig köksredskap
    danstina skrev 2007-05-21 00:11:52 följande:
    Eller att det kanske inte är särskilt skönt att ligga på sidan med ett örhänge i örat? Barn har mjukare hud än oss.
    rekommendationerna säger att så små barn endast ska ligga på rygg, så det kan ju va smart att följa dom...
  • Gumlan

man ska aldrig ha guld i ett nytaget hål...

Svar på tråden Hål i öronen?