Hål i öronen?
Fattar inte vitsen med hål i öronen på ett barn som bara är ett par månader. Vid den åldern har tex inte alla allergier visat sig så då kan det ju bli bokstavlig skada...
Fattar inte vitsen med hål i öronen på ett barn som bara är ett par månader. Vid den åldern har tex inte alla allergier visat sig så då kan det ju bli bokstavlig skada...
Hanna: Jo visst är det så men sen samtidigt kan man ju faktiskt förhala allergier idag genom att man helt enkelt låter bli bla såna saker tills dom blir lite äldre. Och är det inte bättre att ni isf upptäcker att ert barn har den allergin när hon är lite större och både hon och ni kan hantera det bättre? Tro mig, det är ingen höjdare med ett litet barn som lider av sina allergier. Och tösen är ju inte ens ett halvår.
Jag håller helt med att det är helt fel att göra det men övergrepp är väl kanske å ta i. Men får jag lov å fråga varför göra det när hon är så liten istället för å vänta tills hon är gammal nog att förstå och be om det själv?
Jo jag är med på hur du menar med tradition osv, men jag förstår ändå inte varför inte vänta nåt år eller två, det är ju inte så att barnet kommer veta om hon fick hålen när hon va ett halvår eller två år.
Hanna: Jo men Har du inte tänkt på att barnet i sig är mycket känsligare under första levnadsåret? Å med känsligt menar jag allt, det är för det första inte fördigutvecklat, imunförsvaret är långt ifrån färdigutveckliagt vilket oxå innebär att skulle barnet bli dåligt av håltagningen av en eller andra anledningar blir konsekvenserna mycket mycket värre än när de är större.
Tänk om jag skulle få för mig att sätta ett hål i mitt barns tex näsa, eller navel eller ja, var som helst...
Hanna:Då jag är uppvuxen med mängder av svåra allergier har jag alltid fått uppmaningen av alla mina läkare att inte ta några hål någonstans oavsett för dels kan det påverka och framkalla allergier som man kanske har liggande latent i kroppen och då menar jag inte enbart nickelallergi utan även andra allergier samt att det du sa att om det skulle bli irriterat så tar man bort dem inte alltid funkar utan man kan ha förvärrat saker å ting å då kan du ändå inte göra något. Nu har jag visserligen hål i öronen ändå, men det första togs inte förrän jag va 15 år...
Hanna: allergi som allergi, den ena kan påverka den andra och tvärtom.
Hanna: talar bara om egen erfarenhet och har syskon som fått nickelallergi genom att han haft allergi mot andra grejer och tvärtom.
Lajjalo: tack för vaccinationsbiten, är med dig i det du skriver.