Inlägg från: m00nfl0wer |Visa alla inlägg
  • m00nfl0wer

Hål i öronen?

Min kusins son fick hål i örat när han var 3 år tror jag. Det slutade med att han sprang in i vardagsrumsbordet och pluppen slets ur och ett jack i örat fick sys.

Jag fick ta hål i öronen när jag var 6år och jag var jättestolt men det slutade med att jag blev nickelallergisk och nu kan jag bara ha äkta guld.

Om man nu ska ta hål(piercing!) i öronen på sina småbarn så kan man lika gärna pierca läppen på dom också? Varför inte naveln när man ändå håller på. :/ Usch och fy.

• m00nfl0wer
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 12:10:44 följande:
    mmoflower; äkta guld kan också innehålla nickel. Allt ska testas innan. Sen finns det speciella örhängen för abrn. Otur att ni inte tänkte på det!
    Det är bara äkta guld som inte får utslag av, dvs inget nickel i. Och jag är testat för nickelallergi.
  • m00nfl0wer
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 12:13:25 följande:
    Men det kan finnas nickel i äkta guld. hehheHade du haft rätt smycken från början hade du kanske sluppit.
    Vad vet du om jag hade rätt eller fel smycken ifrån början? Var du med? Nä, precis. Man kan få det ändå.
  • m00nfl0wer

Som jag sade förut. Varför inte börja ta piercings i naveln också? I läppen? I tungan? Medan du ändå håller på, tänkte jag :) Då är allt klart. Allt går ju att ta ut?

• m00nfl0wer
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 19:43:27 följande:
    Moonflower; Nej, Tyvärr..
    TYVÄRR??!! Så om det hade gått, så hade du gjot det? Fyf*n!
  • m00nfl0wer

svart tulpan skrev 2007-05-21 19:47:02 följande:

kan ni andra jämföra den siffran. Hanna nämner att ca 7/10 bebisar har hål i öronen där hon bor. Är det så hos er också? *nyfiken*
    Nej, har sett kanske.. öh.. 2 bebisar här. Och jag har bott här i hela mitt liv.
  • m00nfl0wer

Du skrev "tyvärr" vilket gav mig det intrycket av dig att du skulle ta flera hål på din bebis om du hade kunnat. Stackars.

Hål i öron är också piercings. Punkt slut.

• m00nfl0wer

Jag sade aldrig någonting om ditt ursprung. Eller gjorde jag det? Skiter fullständig i vart i världen du har ditt ursprung.

• m00nfl0wer

Hur som helst så är det fel att göra någonting mot sitt barn som det inte är med på. Visst om barnet kunnat prata och sagt "Mamma, jag vill ha hål i örat".. Men annars, nej. En piercing(hål med smycke i någonstans på kroppen) ska ett spädbarn inte ha. Det borde klassas som barnmisshandel.

Kanske ska man börja färga håret på barnen också? Det vore väl snyggt? :D Kanske kan bli en riktig trend. Pax för att min dotter ska ha rosa hår!

• m00nfl0wer

Jag hackar inte, jag säger min åsikt. Lär dig att tolka korrekt svenska innan du uttrycker dig klumpigt. Som sagt, jag säger bara min åsikt precis som alla andra här inne har gjort.

Min mamma tog hål i min 30åriga systers öron när hon var ett spädbarn. Idag är min syster jättearg för det.

• m00nfl0wer

Bara så du vet så kommer det synas vart hon haft sina hål om hon en dag tar ut dom. Jag skulle bli skitarg.

• m00nfl0wer

När jag var 6år och tog hål. Mamma tvättade det varje dag, som man skulle! Det tog många år innan jag fick nickelallergi, så det hade INTE med slarv att göra.

Svar på tråden Hål i öronen?