Inlägg från: Pinkstar |Visa alla inlägg
  • Pinkstar

Hål i öronen?

Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:45:45 följande:
    Dessutom måste man vara 16 för att få pierca sig på andra delar av kroppen. VIssa delar måste vara färdigutvecklade. Och det är dom inte på barn. MEn örona är inga problem.
    så du menar altså att öronen skulle vara färdigutvecklade då eller på en bebis?? har du lika stora öron nu som när du va bebis?
    dessutom har jag läst att du säger att det är vanligt i din kultur, visst det kanske det är men det heter ju att man tar seden dit man kommer och här är det inte så vanligt, dessutom är det förbjudet!!
    Har du sedan tänkt på att pistolhåltagningen slår sönder blodkärlen i örat och det gör fruktansvärt ont,dessutom brukar dom inte göra rent dom speciellt ofta, kul om den som tog innan din bebis hade HIV eller någon annan sjukdom som smittar via blod..så du bör nog tänka om!! helt seriöst..
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 01:01:58 följande:
    Pinkstar; Mitt barn har hål i örona. Och jag säger inte att dom var färdigutvecklade. Men att hålet inte skadar. Inshalla. Dessutom sa inte min dotter ett knyst. Skulle det gjort så fruktansvärt ont hade hon gråtit. Och när man tar med pistol, tror du att det e en pinne som går igenom alla männsikor. Nu är det så att det är örhänget som skjuts igenom.
    menar att det kommer blod bredvid på pistoeln.. seriöst tror du jag är dum el? jag har 6 hål i öronen och 5 piercingar o 4 tatueringar så jag vet lite hur det går till snälla du.....
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 19:36:02 följande:
    Pinkstar; Jag har hål över hela kroppen.. iförsig tagit bort det mesta men.. Det är ett örhänge som gtår igenom örat inte nån grej som går igenom alla. Så ja, dum får du nog vara isåfall. Vet du hur hiv smittar överhuvudtaget? Så du tror allvarligt talat att om jag får blod på huden av en hiv sjuk person så blir jag smittad. Och inte mer med det, tror du att det är skillnad ifall man är 0 el 10 år då? HIV kan ju vem som helst få. Så vad har åldern med det att göra.
    men seriöst.. det är ett örhänge som skjuts igenom örat då kan de komma blod på själva pistolen, inte på örhänger, jag vet väl oxå att det är örhänget dom skjuter igenom!
    Ja HIV smittas va blod eller andra kroppsvätskor, altså är det en person med hiv som tagit ett hål i örat och det kommer blodstänk på pistolen så kan det smitta till nästa som gör ett hår eftersom det blöder när man tar hål i örat och det blir ett öppet hål,menar bara att det är en välldigt onödig risk man tar, dessutom kommer ditt barn lättare få nickelallergi..men men det är din unge, men jag vägrar att gå med på attdet är ditt barn som skulle vilja detta, det är ju du som bestämmer att han ska ha det, altså är det ju DU som vill att hon ska ha det!
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 23:32:55 följande:
    Men tror du att hiv smittar mer ifall man är yngre. Jag förstår inte riktigt din tanke. Dessutom så blödde inte min tös alls när hon tog hål. Dessutom så rengjorde dom pistolen mitt framför ögona på mig. Tjejen som tog hål hade gjort på sin dotter när hon var 1 månad gammal. Det handlar om att vi gör det på våra tjejer. Jag fick också det när jag var ung. Och jag har alltid älskat mina hål. Dom som inte har fått hål vill ändå oftast ha det runt 2 års ålder. Så vad är grejen? Skulle min dotter inte vilja ha örhängen så får hon väl ta ut dom då. Och jag kan lova att hon ej kommer hata mig för det! Och det är inget som tyder på att barn som gör hål lättare får nickelallergi. Tror du inte att man kollare upp sånt innan? Av ALLA oss kvinnor i både min och min mans SLÄKT har inte någon nickelallergi. Så det är konstigt att du påstår att min dotter skulle få det. Så vanligt är det inte! Det viktiga är att man sköter det på rätt sätt!
    det är olagligt utav en anledning sedan om du vill göra hos en oseriös människa som inte följer lagen det är ditt problem, orkar inte ens diskutera med naiva människor som dig!!!
  • Pinkstar

Tycker ändå detta är ett övergrepp, jag menar könsstympning är ju oxå en kulturgrej och det är oxå olagligt utav en anleding!!! Samma sak med att förlänge halsen på små flickor i Burma..bara skitsnack om att du måste göra det för att dom andra i din "kultur"gör det, våga gå emot strömmen ist..
    och du.. Mynt innehåller visst nickel, jag kan varken hålla i
    1 kronor eller 5 kronor...ta reda på fakta innan du sätter igång!

• Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 12:15:44 följande:
    From 2001 är det dessutom olagligt att sälja nickelhaltiga produkter. Den som gör det kan straffas med böter el fängelse.
    samma med att ta hål i öronen på bebisar.. så den du har gått till borde bli anmäld!!!!! och du är inte en seriös förälder som tar ditt barn till någon som är villig att bryta lagen!
  • Pinkstar
    MamaKajsa skrev 2007-05-23 18:18:14 följande:
    Orkar inte läsa hela tråden.Alltså TS funderar över detta i allmänhet eller funderar verkligen TS på allvar på att ta hål i öronen på sin lilla lilla bebis??? *häpen* Visste faktiskt inte att NÅGON gjorde detta.
    hon har TYVÄRR redan varit dum nog att göra det...
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 19:50:50 följande:
    Pinkstar; Allvarligt talat håll din åsikt för dig själv. Jag bad inte om det. Vem är du som ska döma mig som mamma och kalla mig dum?? Har du inget bättre liv el. Är det så tragiskt att du måste trycka ner andra o kalla dom för saker.
    menar absolut inte att du är dum som mamma!!!menar att du är dum som gör detta på ditt barn,det är helt onödigt och dessutom utsätter du henna för risker som hon hade kunnat slippa! Jag har väl rätt att ha en åsikt precis som dig?!Dessutom hade jag ALDRIG gjort det hos en människa som ens gör på spädbarn när det som sagt är olagligt.Jag Personligen tycker folk som gör hål i öronen på sina bebisar är dumma, det är enbart för deras egen skull och inte för barnet,jag tycker även folk som klär sina hundar är dumma så jag har mina åsikter men jag är inte rädd för att dela med mig utav dom!Nu har du redan gjort hålen men denna tråden kanske förhoppningsvis får någon annan att inte göra de!
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:20:59 följande:
    Men i andra länder får inte unga barn. Det är faktikst mest äldre. Och där görs oftast hål redan på bb.
    Det är konstigt att du är så dålig på att ta kritik,det får du räkna med när du gör en sådan sak som det du gjort!I andra länder kanske dom gör så men inte här!!Samma som att vi inte könsstympar barn eller gör omskärelser mer än i medicinska syften!
    Det du har gjort handlar bara om fåfänga.. inte att alla andra gör det, så om alla andra har röda tröjor har du det med då? i vissa länder bär man tex schal om huvudet, gör du det med? Så Den anledningen att alla andra gör det, den är bara lam!!!
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:25:10 följande:
    hannah76; Könstypmning är olagligt i alla länder. Vissa män gör det på flickor för att dom ej ska känna sexuell njutning. Det är sjukt. hur kan du ens jämföra?
    Du borde läsa på lite om just könsstympning, det är INTE olagligt i alla länder, i afrika görs det varje dag och hela tiden.Och ja det är för att kvinnorna inte skall ha någon njutning vid sex, men det är väl inte det detta handlar om? det handlar om att det är ett övergrepp mot individen, personen i fråga har ju inget att säga till om , det vill säga barnet!
    Det är ett slags övergrepp i mina ögon..
Svar på tråden Hål i öronen?