Hål i öronen?
"Nickelallergi är en form av kontaktallergi och kontaktallergier är ALDRIG medfödda. De utvecklar man. Så man kan alltså inte födas med nickelallergi."
Kan jag inte hålla med om. Nickelallergi är ärftligt, jag vet det själv då jag, samt alla i min familj har det. Nickelallergi finns från födseln om man är drabbad av det, men det behöver någon form av retning för att blossa upp, t.ex håltagning/piercning.
Nickelallergi kan blossa upp även fast man tar hål med dom där j*vla pistolerna och plastörhängen(läkörhängen).
Jag hade inte visat ett dugg tecken på allergi, tills jag tog hål i öronen. Det tog inte 2 månader innan det var dags att gå till hudläkaren pga såren som blev.
Jag fick så svåra sår att mina öronsnibbar lossnade från käkpartiet, 15 cm(diameter) stora sår på benen, armarna och magen samt sår i ansiktet.
Idag har jag mest bara ärren kvar, men ibland så blossar det upp och ger stora fula, kliande, vätskande sår.
JAG skulle aldrig utsätta mitt barn för detta.
NI får själva bestämma över era barn.
Men jag vet med erfarenhet vilka besvär det kan medföra och jag anser att barn ska vara gulliga och då behövs inte nått "bling bling" i öronen.
Finns säkert massor av er som hoppar på detta inlägg nu. Men det s*iter jag i. Att vara påläst/läsa om nickelallergi och uppleva det och få erfarenheter är 2 helt skilda saker.!