Inlägg från: jarovean |Visa alla inlägg
  • jarovean

Hål i öronen?

Orkar inte läsa tråden. Ville bara säga att jag tycker det är sååååååå gulligt när bebisar har det. Skulle jag få en dotter till nån gång skulle jag verkligen vilja att hon fick det. Sen är det ju en annan femma att försöka övertala maken :=)

Han är väldigt gammalmodig o lite påläst i sånna här frågor (tror att det är farligt o gör gräsligt ont för barnet)så då kan ni ju fatta själv vad han tycker ;)

• jarovean

Varför är detta så känsligt för en del? Kan man inte bara få tycka olika? TS ville inte diskutera det med andra än dom som redan gjort det, är inte det ok att få starta en sån tråd?

Hanna jag tror inte det är någon ide med den här tråden, sorry. Gå o pussa din söta örhängesprydda tjej o skit i vad andra tycker. Endel har svårt för oliktänkande o måste få alla att tycka som dom...

• jarovean

Läst lite mer i tråden nu, kära nån så upprört???

Mamma 86- min dotter var bara 2 år när hon TJATADE om att få ta hål i öraonen. Då så, då har du hört talas om det nu =)
    Vart jättegulligt =)

Flera va mina vänners barn fick hål tidigt. Fördelen att ta hål tidigt är att dom inte pillar på örhängena utan det läker ihop lätt.
    Sen är det alltid plast på småbarn så det finns ingen nickelallergi risk som många verkar tro.
    Särskillt ont verkar det inte heller göra, in med nappen o tårarna är borta. Då föll ju det argumentet oxå.
    Kvar har vi alltså att det inte är snyggt, o det måste man ju få tycka olika om...

• jarovean

Hannah 76- jämför du seriöst könsstympning med hål i öronen???
    Det är väldigt fräckt o kränkande av dig tycker jag. Innan du tar så stora ord i din mun så läs på om vad könsstympning är o vad man utsätter dessa kvinnor för.

• jarovean

miss chili- man sätter bara in plast örhängen på små barn. Ingen risk för nickel allergi kan jag meddela.

Svar på tråden Hål i öronen?