Inlägg från: JeanneDArc |Visa alla inlägg
  • JeanneDArc

Hål i öronen?

Inte en chans... när hon kommer själv och ber om det och är införstådd med att det kommer kännas rätt mycket och man måste sköta om såret- DÅ ska hon få ta hål. Varför skulle jag göra hål i ett spädbarns kropp helt i onödan? Att det är "gulligt" är knappast skäl nog.

• JeanneDArc

Vad har de som VILL göra hål i bebisar för vettiga skäl då?

Att det är vanligt i andra länder och är en kulturell grej tycker jag är ett dåligt argument. Det är vanligt med diktatur, svält och barnprostitution i andra länder, men därför tycker jag inte vi borde skaffa lite i vårt land. Att könsstympning är en kulturell grej i andra länder innebär inte att jag tycker det ska vara tillåtet här.
    Nu menar jag inte att hål i öronen är lika illa som barnprostitution och könsstympning, jag menar bara att argumentet är dåligt.

Att inte ALLA får ont är ju också märkligt att ens dra upp, då ni inte vet i förväg om just ert barn kommer ha ont. Varför chansa? Jag tyckte det gjorde ont iaf. Tycker också det är mäkligt att dra upp viktiga medicinska åtgärder som gör ont i sammanhanget. Det är väl skillnad på att ta hand om sitt barns hälsa och att pierca det för att man tycker det ser så gulligt ut!

Svar på tråden Hål i öronen?