Inlägg från: MicaelochMaria |Visa alla inlägg
  • MicaelochMaria

Hål i öronen?

Jag skulle ALDRIG ta hål i öronen på ett barn, som inte är stort nog att ha egen talan. Därefter, om barnet själv velat haft, hade jag kanske böjt mig, men inte en liten bebis! Usch!

• MicaelochMaria

Om man nu absolut tänker pracka på sin stackars unge hål i öronen under spädbarnstiden, varför tar man inte hål med kirurgiskt stål? Då slipper man ju nickelallergi? Man kan byta till guld när hålen läkt.

• MicaelochMaria

Men jag måste säga att det känns fruktansvärt fel, ser illa ut med en bebis med hål i öronen.

• MicaelochMaria
    Odin skrev 2007-05-21 00:21:22 följande:
    [citat]Ett barn som får hål i öronen kommer antagligen alltid o ha det och inte veta hur det är att vara utan så vill en förälder vara fåfäng så varsågod![/citat]Varför inte låta barnet vara så som naturen skapade den?Vill barnet vid en senare tid, då den har utvecklat en egen vilja och uppfattning, ta hål i örat så kan man väl tillgodose barnets vilja. Men att göra dylika ting på ett barn som vare sig kan säga bu eller bä rimmar illa i mina öron. Om det är varsågod för föräldern att göra leva ut sin fåfänga på sitt barn, vart sätter du då gränsen?Är tatuering okej?Plastikkirurgi?Finns föräldrar som "välsignar" sina barn med sådant också; och du, det är inte olagligt.www.familjeliv.se/F orum/ikoner/icon14.gifwww.familjeliv.se/Forum/ikoner/icon14.gif
    Håller faktiskt fullständigt med.
  • MicaelochMaria

Alltså, jag kan helt ärligt säga att jag går ut ur rummet när lillen får sina vaccinationer, pappa får vara med. Av den enkla anldeningen att det gör så ONT att se lillen ledsen. Jag skulle aldrig utsätta honom för mer smärta än absolut nödvändigt. Ett barn är ett barn, ingen accosear!

• MicaelochMaria

En sån här tråd blir ofta infekterad, tro mig jag gick helt på magkänsla när jag skrev detta, jag är inte ute efter att döma, eller att vara otrevlig. Men alla har rätt till en åsikt. Och jag tycker att hål i öronen på ett spädbarn är otroligt egocentriskt.

• MicaelochMaria

Varför kan dom inte svara här då? kan dom inte stå för det???

• MicaelochMaria
    MicaelochMaria skrev 2007-05-21 20:34:54 följande:
    Varför kan dom inte svara här då? kan dom inte stå för det???
    Jag ställde just en fråga.
  • MicaelochMaria

Om folk skickar mail istället för att skriva här, så är det väl för att de inte vågar stå för det? Eller?

Svar på tråden Hål i öronen?