Inlägg från: Hanna1984 |Visa alla inlägg
  • Hanna1984

Hål i öronen?

Liljan77; Sen tror jag cokså att du inte har så stor världsvana.
    Vad vet du om vad som görs och inte gör i andra länder. Tror du att man bara kan läsa om det. Vi i andra länder gör iallafall inget som skadar barnen. Och folk från andra länder har barn som både mår bättre och har större respekt för sina föräldrar än barnen här i sverige. Så om vi invandrare gör så hemska saker med våra barn. Hur kan det då komma sig????
    hehehehehe

• Hanna1984

Emsor1; Du har en poäng där faktikst. Grejen är den att om barnet har nickelallergi så kommer det inte genom hålet utan av vadsomhelst. Men man kanske inte har märkt det innan och nu kanske det kommer fram. Så en poäng till dig.

• Hanna1984

Emsor; Fast man skulle ju inte märka det förens hon använder vanliga smycken sen efter dessa nickelfria. Men man nickeltestar alla smycken innan man stoppar dom i henne. På så sätt undviker man skador ifall hon skulle ha nickelallergie. Ifall hon skulle ha nickelallergie skulle hon kunna bli dålig av en byxknapp, klocka, amrband, halsband osv...

• Hanna1984

Så det jag skulle säga är att det inte är själva hålen som skulle skada. har kollat upp precis allt. Både på sjukan, apoteket o bvc. Dessutom efter att personen i fråga sa att det var övergrepp var jag tvungen att se ifall det räknades som det i sverige och dom skrattade åt det. :) För det är inget övergrepp och absolut inget olagligt.

• Hanna1984

Emsor1; Men som sagt alla kvinnor i min och min mans familj har alltid gjort det. Lite av en tradition.
    Och i många olika länder får ju barna det redan på bb.
    skulle hon sen inte vilja ha hålen så får hon ju absolut ta bort dom. Det är inte så att vi tvingar våra tjejer att ha örhängen. Men alla har vart glada över dom och jag älskade mina. :)

• Hanna1984

Jossi82; Jag vet ingen som vart så liten som sagt ett knyst. Och skulle det göra ont skulle dom ju skrika. Grejen e den att min kusins barn skriker av sprutan men skrek inte av hål i öronen.

• Hanna1984

emsor1; Varför man helst gör innan 6 månader är för att infektionsrisken är så liten. När barnet är över 1 el 2 då går det ofta på dagis. Pillar hela tiden med skitiga händer osv..

• Hanna1984

lajjalo; men det gör ej ont. Dom säger inte ett knyst.
    El har aldrig vart med om att barnen säger ett knyst.

• Hanna1984

Emsor1; men jag har frågat läkare, bvc och apotek och det ska ej vara nån fara. Ser man ifall det skulle bli typ irriterat då tar man såklart bort dom.

Svar på tråden Hål i öronen?