Inlägg från: MammatillMeja |Visa alla inlägg
  • MammatillMeja

Hål i öronen?

Hanna1984 skrev 2007-05-17 19:56:41 följande:
    Metroppolis Diana; tack! Håller med dig.Tycker att det är värre att sätta på sig för små fula kläder på barna än att ha små fina guldpluppar i örona på dem.Och barnen säger inte ett knyst när dom får hål. Är det verkligen ett övergrepp då?Själv fick jag mina första hål med pistol, tyckte inte att det gjorde ont. Resten gjorde jag med nål, inte det kändes heller.
    haha tror du att det var ett exempel på riktiga problem??
  • MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-17 21:45:08 följande:
    miss chilli; Det är en väldigt liten risk att man får nickelallergi. Ingen har fått det varken i min familjs eller min mans familj. Men förstår att vissa inte vill ta risken.
    men du tar gärna den risken då alltså.
  • MammatillMeja

alltså.om man nu "ALDRIG skulle förlåta sej själv" om barnet utvecklar nickelallergi så är det ju extremt korkat att  ta den risken.

• MammatillMeja
    Kärnhuset skrev 2007-05-18 13:55:54 följande:
    Du skulle kanske lika gärna börja töja ut underläppen för det görs ju också i "stora delar av världen"...
    HAHA eller hur=)eller vaför inte lite fina ansiktstatueringar.eller lite karvning i underlivet.
  • MammatillMeja

i vissa kulturer så skärs,av tradition och religion,småflickors blygdläppar av och öppningen sys igen.DET är könsstympning.Och enligt min åsikt så stympar man  visst småpojkar när man omskär dem oxå.men,hell det är ju kultur.

självklart är håltagning i öronen inte lika hemskt,ja vill mest peka på att försvara ngt  med att det är tradition inte alltid räcker.

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 14:05:29 följande:
    omskärelse hör till religion. Manlig omskärelse är fräscht. Tom många svenskar har börjat göra det nu. Och det görs också i större delen av världen!!! och det är inte könsstympning!
    de svenskar som väljer att skära bort sin förhud är,skulle jag tippa,vuxna individer?!
  • MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 14:11:24 följande:
    Aa kvinnlig könstypning e helst sjukt. OCh det förekommer inte i så stor del i världen.Och på god väg att dö ut som tur är. Men manlig omskärelse gör många många många...Även många i vuxen ålder väljer att göra det.Och gud så fräscht. Om manlig omskärelse skulle vara könstympning tror du att männen skulle gå o stympa sig själva?????
    det var ju det jag sa.om vuxna män vill göra det så fine,men det utförs ju även på småpojkar,och det tycker jag är ett övergrepp.
  • MammatillMeja

vuxna människor har ju den fria viljan att pierca sej,tatuera sej,eller skära bort kroppsdelar.ett barn är ett barn!!!

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 14:26:26 följande:
    kärnhuset; Olämpliga enligt dig eller?För det roliga är att om du pratar med sjukvården, då säger dom att man BÖR undvika det eftersom man inte VET ifall barnet kan ha allergie!!!!
    eeeh,ok..vad är iaf problemet,om du nu så gärna citerar sjukvården,så antar jag att du tycker de har rätt...
  • MammatillMeja

men alltså när man startar en tråd om nåt så provocerande som att göra hål i sin bebis öron för att det är sååå prinsesslikt får man fan tåla lite kritik!!!

• MammatillMeja

ÅTERIGEN,JAG SA ALDRIG ATT DET ÄR SAMMA SAK,.Jag ville bara visa att säga att det är kultur inte behöver betyda att det är så jäkla smart.

• MammatillMeja
    miss chilli skrev 2007-05-18 20:41:25 följande:
    Gisella Star: japp, och sen åker dom hem med bebisen i famnen också.
    !!
Svar på tråden Hål i öronen?