• Emsor1

Hål i öronen?

Hanna: jadu jag talar enbart av egen erfarenhet och vad jag har fått lära mig av läkare och annat dels under min egen uppväxt, mina småsyskons uppväxt samt nu inför mitt eget första barn. Tyvärr är inte allt så svart eller vitt när det gäller allergier, man kan kan utveckla nya allergier hela tiden, jag fick nya för senast tre år sen och varför det sker är inget läkare kan förklara så jag menar bara att man ska använda lite sunt förnuft och helt enkelt göra vad man kan för att förebygga ev otrevligheter för våra barn för det är trotts allt vi som satt dom till världen och det är vårt ansvar att dom mår bra då dom faktiskt inte kan göra det själva.

• Emsor1

Hanna: det finns ganska många ställen idag som hävdar att dom har nickelfria både verktyg och örhängen men som inte stämmer...

• Emsor1

Hanna: Liten fråga bara, varför la du ut tråden om du inte ville ha svar från folk som va emot det? Vill man bara ha en typ av svar är väl kanske inte rätt lösning å lägga ut en sådan här tråd.
    Dessutom är inte alla här bara för å säga massa negativa saker utan jag va faktiskt ärligt nyfiken.

• Emsor1

Lova: för dig å de dina är det kanske inte så mycket till problem, men för dom som får problem med det så är det problemet kanske inte så litet baraför att det finns värre saker här i världen.

• Emsor1

Hanna: Men har du någonsin träffat ett litet barn som kunnat tala för sig själv? det behöver ju inte bli synligt fel. som någon skrev tidigare, vet vi ifall barnet inte störs av att tex sova på sidan med hål i öronen? jag vet att jag måste ligga på ett visst sätt för att det ska va bekvämt å då är inte mina örhängen särskillt stora.
    Och jag tycker inte detta har någonting med länder å dyligt å göra för barnen är skapta på precis samma sätt överallt.

• Emsor1

lova: du har ju uppenbarligen ingen koll på allergier så du ska kanske hålla dig ifrån det ämnet.

• Emsor1

babyblomma: nej det menar jag inte heller:) bara ett exempel på att barn kanske inte alltid kan göra klart om dom lidar av något.

• Emsor1

Hanna: jag sa inte att barn inte kan säga ifrån, bara att deras signaler inte alltid är så lätta att tyda, men det är ju skitbra att du kan tyda ditt barn i det hon gör

• Emsor1

babyblomma: men om det då gör ont på dom när du gör hålen, varför göra dom då? har hon gjort sig förtjänt av den smärtan trotts att den bara är liten och snabb?

Känns som denhär tråden bara går runt och runt...

• Emsor1

Lova: nej du pratar som du inte har koll å eftersom du säger att din man höll på å kvävas av det i somras och i nästa andetag tycker att det är ok att utsätta ditt barn för risken för en allergi bara för att färäldern tycker det är fint.....

• Emsor1

Lova: ber om ursäkt att jag råkade få in ordet "ditt" i den meningen, syftade givetvis bara på det du själv sitter å säger.

• Emsor1

påfågelöga: vill bara inflika att det kan spela roll hur man väljer att göra hål. med pistol "spränger" man igenom vävnaden, med nål tänjer man undan vävnaden, fast det gäller ju såklart bara när man har såna särskilda nålar som är till just för det.

• Emsor1

Hanna: det behöver inte va ok baraför man gjort så i flera generationer.
    men jag ger upp nu, verkar inte va så mycket annat som spelar nån roll...

• Emsor1

Hanna: hur du än vänder på det så när du tar med pistol så sprängs vävnaden och det är inte bra, detdär kan du få säga hur mycket du vill emot men så är det.

• Emsor1

chloe: Håller helt med dig, därför jag suttit här å tjatat om allergier och sånt som jag upplevt bla, just för att tydligen så får folk inte alltid information överhuvudtaget och har man då någon form av erfarenhet, varför inte dela med sig? Det är väl ändå tanken med detta forum...

Svar på tråden Hål i öronen?