Inlägg från: MicaelochMaria |Visa alla inlägg
  • MicaelochMaria

Hål i öronen?

Fast som du säger, jag har väl inte rätten att skriva här, mitt spädbarn har ju trots allt inga blingbling i öronen!

Tack och lov

Hejhej!

• MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 22:27:19 följande:
    sadaf; Tack! Du var en av dom få som vågade skriva här. Resten mailar istället. Dom pallar inte med det här skitsnacket.Nej, det är inget fel med det!
    Undrar varför?

;)
  • MicaelochMaria

Möjligt, men vad hade du väntat dig när du la ut tråden? Att folk skulle tycka att det var super eller?

De flesta är faktiskt emot hål i öronen på spädisar, så lägger man en sån här tråd så får man skylla sig själv.

• MicaelochMaria

Men herregud. Hade du väntat dig att bara de som gjort hål skulle svara, helt ärligt?

Och hålen är ju redan tagna, så varför försvarar du det?

Jag tänker inte lägga energi i att diskutera rätt och fel.

Jag fattar bara inte hur man har hjärta.

• MicaelochMaria

Ok, nu får du lägga av. Jag har aldrig antytt något om kultur, överhuvudtaget! Jag skiter faktiskt var du är från. Helt ärligt. Det kvittar om du är från mars. Ja - jag tycker det är hjärtlöst. Iallafall när inte barnet i fråga får vara med och bestämma. Är inte ungen söt som det är?

• MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:15:40 följande:
    MicaeloMaria; Du tycker att det e hjärtlöst pga att det ej är vanligt här. Hade det varit det hade du inte sagt ett knyst el ens tänkt på det. Jo, hon är söt som hon är. Det vackraste för mig vare sig hon har hål eller ej. Men vi gör så punkt och slut. Hon har hål i öronen och det gör inte ont på henne, hon lider inte av det. Om hon skulle vilja ta bort dom nån dag så får hon det.. så vad bra. Vi 2 behöver inte diskutera nå mer va? Tack o hej!
    Jag har lagt ner för länge sen. Sen började du anklaga mig för att vara rasist. Så alla som har andra åsikter är rasister?
  • MicaelochMaria

Ja, Det låter ganska "ungt" tycker jag.

Ewis skrev 2007-05-23 23:19:49 följande:
    Finns det ingen som kan göra en omröstning på hur gammal man är som förälder när man tar hål i sin bebis öron.Bara för kul skull, väldigt oviktigt men nu fastande det i huvudet att jag lästa att någon påstod att det var fakta att man var ung.
  • MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:24:03 följande:
    Folk har visst kritiserat i denna tråd.sagt att det är övergrepp, att man är oseriös mamma,att man är dum mamma, hjärtlös, klagat på våran kultur, kan nämna rätt många saker.. klart man blir arg.
    Vilken tur att du är så trevlig själv då. Jag menar, jag hade EN åsikt, och då blev jag automatiskt rasist.....
  • MicaelochMaria

Det handlar ju inte ens om kultur! Gah, vad är det du håller på med? Det handlar om varje enskild individ, jag har aldrig nämnt något om kultur, och jag har inte sagt att jag inte accepterar, jag har sagt att jag tycker att det är sorgligt och hjärtlöst.

Det är lika illa vare sig du är svensk, fiskpinne eller tegelsten!

• MicaelochMaria

Gott, då kanske man kan diskutera utan att bli klassad som rasist helt utan anledning.....

• MicaelochMaria

Håller med TS, känns lite som om barnen inte är tillräckligt vackra redan liksom. jag hade vart vansinnig om min mamma bestämt en sån sak över mitt huvud. Speciellt om jag fått nickelallergi!

• MicaelochMaria

Ops, la denna i helt fel tråd! skulle hamnat i den som bellan85 länkar till. Bara så ni vet.

jag håller difinitivt inte med TS i denna tråden.

Svar på tråden Hål i öronen?