Hål i öronen?
Folk har visst kritiserat i denna tråd.
sagt att det är övergrepp, att man är oseriös mamma,
att man är dum mamma, hjärtlös, klagat på våran kultur, kan nämna rätt många saker.. klart man blir arg.
Folk har visst kritiserat i denna tråd.
sagt att det är övergrepp, att man är oseriös mamma,
att man är dum mamma, hjärtlös, klagat på våran kultur, kan nämna rätt många saker.. klart man blir arg.
hannah76; Könstypmning är olagligt i alla länder. Vissa män gör det på flickor för att dom ej ska känna sexuell njutning.
Det är sjukt. hur kan du ens jämföra?
micaelomaria; Men du kan ju inte acceptera andras kultur. Du sitter o hånar den ständigt.. allvarligt. Lägg ner
miss chilli; asså det är mer vanligt att lite äldre får barn. Eftresom man måste vara gift osv.. Menar dock ej sydamerika osv.
aa jag brukar ha schal.
slöja annars
inte medvetna om riskerna. Tror ni att vi är efterblivna utomlands el? Asså det e inte vanligt med allergier utomlands..
till pinkstar; Ja, i sverige gör ni inte det. Men folk har väl mina traditioner för det.
micaelomaria: då missförstår vi varandra
miss chilli; Man måste nickeltesta allt. Förr visste man ej det
misschilli; Fortfarande ökar nickelallergi pga fel smycken.
Det är det som orsakar allergin. Folk är inte speciellt försiktiga här. Vet du vad det är och du testar det så finns det ingen risk.
Hannah76; Men folk kommer ändå att fortsätta göra det. Isåfall på en semester till hemlandet. FÖr oss är det nåt som görs.
Och man kan gå till den bästa frisörsalongen o få det gjort. Men det finns vissa frisörer som ej vill göra det pga att det är svårt. Inte pga allaergirisk!!! För själva hålet ger inte allergi.
Men jag frågade både på bvc och av en läkare. Allvarligt talat. Då ljög dom mig rakt upp i ansiktet eller?
Nicekallergi kommer pga attn folk är slarviga. Och det är inte jag. Jag vet riskerna och riskerna är minimala. Därför tog jag risken. Jag tar risker varje dag. Annars skulle jag få låsa in mig hemma och inte ens det skulle vara utan risker..
miss chilli; men det e ta mig faaaaaaaaaaan konstigt att läkare inte säger så. inte ens på bvc sa dom det.