Hål i öronen?
Men dom flesta flickor vill ha hål när dom är barn! All i min släkt o min mans släkt. Skulle det vara så att hon inte skulle vilja ha så tar vi bort dom. Så enkelt med det.
Men dom flesta flickor vill ha hål när dom är barn! All i min släkt o min mans släkt. Skulle det vara så att hon inte skulle vilja ha så tar vi bort dom. Så enkelt med det.
Metropilis; Nej, inget samband. Vet sånna som aldrig vart i närheten av örhängen och som är så himla spruträdda. Jag fick när jag var liten o är inte spruträdd. Men däremot gjorde jag hela öronen när jag blev äldre också andra delar av kroppen. Och det kanske var mindre bra.
kattfoten; Du kan ju inte mena att ett barn får ett sämre bemötande pga hål i öronen. Isåfall en förelder som gjort det på barnet. Och det kan jag ta. Det finns föräldrar som sätter smutsiga o fula kläder på sina barn och det tycker jag är värre en ett par guldpluppar.
Alla nästan på mitt dagis hade hål... så det är väl olika från ställe till ställe.
blommanigbg; Men det är ju inte bra.
Tycker barn ska ha små små pluppar bara.
kattfoten; Men dom tycker så om mig. och det skiter jag i. Folk snackar skit om alla. Är det inte öronen så är det nåt annat. Så jag bryr mig faktikst inte. Skulle jag göra det skulle man aldrig kunna göra något. Går du efter vad alla andra tycker då kan du ju inte ha ett så roligt liv. Inget illa menat. Men jag skulle tycka att det var skittråkigt ifall alla var lika.
kattfoten;pratade inte om örsnibbar. utan ditt tankesätt
Metroppolis Diana; tack! Håller med dig.
Tycker att det är värre att sätta på sig för små fula kläder på barna än att ha små fina guldpluppar i örona på dem.
Och barnen säger inte ett knyst när dom får hål.
Är det verkligen ett övergrepp då?
Själv fick jag mina första hål med pistol, tyckte inte att det gjorde ont. Resten gjorde jag med nål, inte det kändes heller.
miss chilli; Finns det inte även en risk för autism vid vaccinationer? Det finns en risk med allt man gör.
MEn förstår din tanke.
miss chilli; Det är en väldigt liten risk att man får nickelallergi. Ingen har fått det varken i min familjs eller min mans familj. Men förstår att vissa inte vill ta risken.