Inlägg från: Hanna1984 |Visa alla inlägg
  • Hanna1984

Hål i öronen?

Stor familj.. väldigt stor. O alla kvinnor i min släkt o i killens släkt har hål :D Förstår ditt tankesätt...
    Men jag tycker att det är otroligt vackert.. o det gör dom flesta småflcikor med!

• Hanna1984

miss chilli; Ja, jag skulle nog inte heller förlåta mig själv.
    Men i dagens läge e risken ganska minimal med allt nickelfritt som man gör hålen med.

Angelica88; JA, det e otroligt vackert!

• Hanna1984

Ja, typisk tjejroll. Min tjej är en tjej. Inte en grabb.
    hehe. Köper också rosa kläder med paljetter :D
    Asså det gör ju dom flesta. Är man tjej så är man tjej.
    Det var samma sak när jag var liten och som alla andra jag känner när dom var små. Inget konstigt med det.
    Nåt konstigt 2007 hysteri! Och när man tar hål i öronen så brukar inte barnen säga ett knyst. Skulle det göra ont skulle dom vaäl gallskrika. Själv tyckte jag inte att det gjorde ont.
    Och om mitt barn skulle få för sig att inte gå i tjejkläder o inte vilja ha hål.. nej, men ta bort det då. Jag skulle inte bli sur el vara dömmande. Men jag vet inte en ända flicka som inte vill ha hål i sina öron.

• Hanna1984

Sapho; Ja, men gud så själviska.
    Och nej, det är inte vanligt med allergier nu.
    Det är ju nickelfritt allt det du tar hål med.
    Ja, ska nog ta fram statisktik. Men vänta, VEM ÄR DU??? som jag ska behöva ta fram information åt. hehe
    Och nej, dom säger inte ett knyst. Vart me dnån gång?
    JAg är väl ett av dom alla levande bevisen som inte sa nåt.
    Även dom som finns runtomkring mig.
    Det jag tyckte var obehagligt med pistol var ljudet, så jag tyckte nål var bättre.

• Hanna1984

gravIDA; Nej, inget exempel på riktiga problem. El kanske. Barna blir ju retade som har fula o trasiga o msutsiga kläder.
    Men inte om dom har smycken.. så det kan vara ett problem.

• Hanna1984

gosbulle; Ja, det är jätte vackert. Men varför det cokså rekomenderas att göra under 6 månaders ålder är för att då pillar dom inte. Efter en viss ålder är dom fast i örona hela tiden, det är klart det är nåt nytt o fint och klart att man pillar. :) Och på dagis osv pill med smutsiga händer osv.. kan lätt bli infekterat.

• Hanna1984

Aelwa; Hur kunde du ta igen eftersom du utvecklade världens nickelallergi? Och jag gjorde som liten o mina hål är jätte fina! :) Och sen om saker är nickelfritt. Hur kan man utveckla nickelallergi? Asså risken är minimal. Men förstår dom som inte vill ta den risken. Men vi har gjort så i min mans o min familj i ja hur länge som helst. Och då vill vi även göra på våran dotter.

• Hanna1984

Emma84; Jag tyckte inte att det gjorde ett dugg ont.Vet ingeb som har gråtit heller. Men här vart vi bor så har väldigt väldigt många barn hål i öronen. Vet att dom kan fastna. Men det finns örhängen som är släta både bak o fram. Man får ju tänka lite. Jag tycker att det är otroligt vackert iallafall.

• Hanna1984

Kazamm; Förstår tanken. Men skulle hon vilja ta bort dom så VÄXER faktikst hålen igen. Jag hade hela öronen. Nu bara ett på varje. Och alla andra har växt igen.

Svar på tråden Hål i öronen?