Inlägg från: zebran i Stilla havet |Visa alla inlägg
  • zebran i Stilla havet

Invandrare...

Och nar det inte finns nagra renrasiga svenskar kvar kan vi val lika garna spranga jorden i luften, eller? Uj.

• zebran i Stilla havet

Ja er sorts invandrare har nog Janne inget emot. Det ar skillnad pa invandrare och invandrare, vet du val. De RIKTIGA invandrarna, de folk MENAR, ar allesammans svartmuskiga muslimer som bryter mot lagen och lyfter bidrag.

• zebran i Stilla havet

Jag ar svensk och har flyttat utomlands. Jag sitter inte och lyfter bidrag men OM nagot skulle handa och jag inte kunde forsorja mig sjalv sa kommer sjalvklart mitt nya land hjalpa mig. Konstigt vore det annars. Varfor sticker det sa forbannat i ogonen pa folk att detsamma galler folk som flyttar till Sverige?

• zebran i Stilla havet

Nu har jag surfat runt for att forsoka hitta undersokningar om "ras"-relaterade orattvisor i rattssystemet.
    En artikel (www.sagepub.com/upm-data/5143_Banks_II_Proof_Chapter_3.pdf) talar om hur ras spelar in vid uttdelande av dodsstraff i USA - svarta som mordar vita loper hogst risk att domas till doden medan vita mordare over lag loper betydligt mindre risk att domas till doden:

"Research has shown that, controlling for
    type of homicide, race is a factor in the prosecutor?s
    decision to seek the death penalty
    and in its imposition (Aguirre and Baker
    1990; Baldus, Woodward and Pulaski
    1990). It appears that the race of the victim,
    together with the race of the offender, have
    a significant influence on the prosecutor?s
    willingness to seek the death penalty and on
    the willingness of judges and jurors to
    impose it (see Table 3.3). Black offenders
    convicted of murdering white victims are at
    the highest risk for receiving the sentence of
    capital punishment, and offenders, whether
    black or white, convicted of murdering
    black victims are least likely to receive the
    death penalty."

• zebran i Stilla havet

Seroxx: Vad har du fatt det ifran, att det ar "alla Svenskars skyldighet att visa --- patriotism"?

Det ar val snarare alla svenskars rattighet att valja om de vill vara patrioter eller inte?

• zebran i Stilla havet
    Micke skrev 2007-05-22 21:22:04 följande:
    ryckt ur sitt sammanhang? Vagabond funderade över om selektionen kan vara en del av förklaringen. Jag svarade med att enligt BRÅ så förklarar det endast en liten del. Något annat har jag inte hävdat. Så sluta hoppa på folk för att du inte förstår vad du läser. För övrigt så har du rätt i att BRÅ tar upp ett antal faktorer, däribland sociala, och får då ner överrisken. Men även efter standardisering så är överrisken stor. Mer än dubbelt så stor.Du kanske kan förklara vad det beror på ? Varför blir inte risken 1,0? "Från tidigare forskning vet man att vissa bakgrundfaktorer, som ålder och kön, samvarierar med risken för brottslighet. Mot denna bakgrund har Brå gjort en så kallad standardisering av materialet med avseende på kön, ålder, utbildning och förvärvsinkomst. Standardiseringen innebär att de olika grupperna genom en statistisk beräkning ?likställts? när det gäller dessa faktorer. Alla grupper får med denna beräkning en lika stor andel män, samma andel yngre och så vidare. Det visar sig då att de utrikes föddas överrisk minskar från 2,5 till 2,1."
    Hur ar det med andra faktorer som t ex socioekonomisk bakgrund och utbildningsgrad? Nu har jag inte last rapporten men det later inte som om resultaten har normaliserats till dessa. Gjorde man det skulle det kanske inte finnas nagon overrisk alls..?
  • zebran i Stilla havet

Jan, det ar nastan som om du ar BSs groupie eller nagot..

• zebran i Stilla havet

Ar det ett argument, Jan?

• zebran i Stilla havet
    Roskind skrev 2007-06-16 18:25:48 följande:
    Man klarar sig väldigt bra på engelska jämfört med arabiska, en signifikant skillnad och det vet du också.
    Ja fast jag tror inte att det handlar om hur bra man klarar sig utan att folk ar mindre misstanksamma mot folk som pratar engelska. Det ar ju hogstatus att vara engelsk och svenskar ovar garna sin egen engelska pa folk som kan.

Nar det galler folk som snackar arabiska handlar det helt plotsligt om att de borde anstranga sig for att integreras i det svenska samhallet. Det ar helt enkelt fult av en arab att inte vilja lara sig svenska medan det ar helt OK for den infyttade fran England.
Svar på tråden Invandrare...