Inlägg från: Geoff |Visa alla inlägg
  • Geoff

Invandrare...

vagabond77 skrev 2007-05-17 16:30:37 följande:
    Läs artikeln i trådstarten, den tar upp några av de invandrare som gör oss rika.Gränserna är stängda, folk väller inte in vind för våg. Det är svårt att få uppehållstillstånd i Sverige. Visst kan system alltid förbättras, men att vägra flyktingar rätten till sina liv i vår strävan efter perfektionism tycker jag är fel. Läs gärna ariklarna som Micke klistade in. Om bidragsberoendet i SD. Kanske borde de sopa rent framför sin egen dörr...
    Om det är svårt att få uppehållstillstånd i Sverige skulle jag vilja se hur det ser ut i ett land där det är lätt att få uppehållstillstånd.
    Under 2006 var det bara Frankrike och Storbritannien som tog emot fler asylsökande än Sverige. Jag vet att asylsökande inte är samma sak som att få uppehållstillstånd men...
    Citat från Migrationsverkets hemsida:
    "Under 2006 fick 86 436 personer uppehållstillstånd, en ökning jämfört med 2005, då motsvarande siffra var 62 463.

Under samma år tog våra tre grannländer Danmark, Norge och Finland tillsammans emot 9526 asylsökande.
    Med dessa siffror som grund tycker inte jag det verkar speciellt svårt att få uppehållstillstånd i Sverige.
  • Geoff
    azofia skrev 2007-05-22 16:06:58 följande:
    Roskind: vad exakt har den där historien om misshandel med saken att göra?Tror du att bara invandrare misshandlar svenskar eller?
    Lägger mig i lite här ;)
    Det är klart det inte bara är invandrare som misshandlar svenskar, men som det verkar när man ser på efterlyst på tv så är invandrare klart överrepresenterade när det gäller misshandel.
    "Talade svenska med brytning" hör man ganska ofta när dom beskriver gärningsmannen.
  • Geoff
    azofia skrev 2007-05-22 16:38:02 följande:
    Menar inte att låta spydig (ber om ursäkt för tonen i inlägg 268) men källkritik är något som få verkar tillämpa, Efterlyst tar inte upp ALLA brott som begås, bara de som produktionsbolaget tror kommer locka tittare.
    Det gör dom säkert. Men dom sprider den bilden till svenska folket.
    Den som vill får gärna visa mig en mer tillförlitlig källa för att bevisa att jag har fel.
  • Geoff
    Bumbo skrev 2007-05-23 19:51:55 följande:
    Varför skulle det egentligen vara så revolutionerande att det är så. Sett till landet så finns det ju mångt mycket mer svenska män som väldtar än antalet män med utländsk bakrund som våldtar, eller?Ni kan väl inte på allvar tro att med 9 miljoner svenskar och 1 miljon invandrare (stämmer dessa siffror?) så står invandrare för 65 % av alla våldtäkter. Jag tror att de siffror man hänvisar till i Oslo handlar om överfallsvåldtäkter, eller?
    Skulle vara intressant i så fall att se hur många invandrare respektive svenskar som begår våldtäkter i förhållande till respektive antal.
Svar på tråden Invandrare...